Quo die Siciliam attigit—videte satisne paratus ex illo 2.2.19.1
omine urbano ad everrendam provinciam venerit,—statim
Messana litteras Halaesam mittit (quas ego istum in Italia
conscripsisse arbitror; nam simul atque e navi egressus est
dedit), Halaesinus ad se Dio continuo veniret; se de 5
hereditate velle cognoscere quae eius filio a propinquo
homine, Apollodoro Laphirone, venisset. Ea erat, iudices, 20.1
pergrandis pecunia. Hic est Dio, iudices, nunc beneficio
Q. Metelli civis Romanus factus; de quo multis viris pri-
mariis testibus multorumque tabulis vobis priore actione
satis factum est, HS deciens numerata esse ut eam causam, 5
in qua ne tenuissima quidem dubitatio posset esse, isto
cognoscente obtineret; praeterea greges nobilissimarum
equarum abactos, argenti vestisque stragulae domi quod
fuerit esse direptum; ita HS deciens Q. Dionem, quod
hereditas ei venisset, nullam aliam ob causam perdidisse. 10
Quid? haec hereditas quo praetore Dionis filio venerat? 21.1
Eodem quo Anniae, P. Anni senatoris filiae, eodem quo
M. Liguri senatori, C. Sacerdote praetore. Quid? tum
nemo molestus Dioni fuerat? Non plus quam Liguri
Sacerdote praetore. Quid? tum ad Verrem quis detulit? 5
Nemo; nisi forte existimatis ei quadruplatores ad fretum
praesto fuisse. Ad urbem cum esset, audivit Dioni cuidam
Siculo permagnam venisse hereditatem; heredem statuas
iussum esse in foro ponere; nisi posuisset, Veneri Erycinae
esse multatum. Tametsi positae essent ex testamento, 10
tamen putabat, quoniam Veneris nomen esset, causam
calumniae se reperturum. Itaque adponit qui petat Veneri 22.1
Erycinae illam hereditatem. Non enim quaestor petit, ut
est consuetudo, is qui Erycum montem obtinebat: petit
Naevius Turpio quidam, istius excursor et emissarius,
homo omnium ex illo conventu quadruplatorum deterrimus, 5
C. Sacerdote praetore condemnatus iniuriarum; etenim
erat eius modi causa ut ipse praetor, cum quaereret
calumniatorem, paulo tamen consideratiorem reperire non
posset. Hunc hominem Veneri absolvit, sibi condemnat.
Maluit videlicet homines peccare quam deos: se potius 10
a Dione quod non licebat, quam Venerem quod non debe-
batur auferre.