quae si esse[n]t, negant ullum casum duobus modis debuisse 8.66.1
dici; quod fit contra. nam sine reprehensione vulgo alii dicunt in
singulari hac ovi et avi, alii hac ove et ave; in multitudinis hae
puppis restis et hae puppes restes; item quod in patrico[s] casu hoc
genus dispariliter dicuntur civitatum parentum et civitatium paren- 5
tium, in accusandi hos montes fontes et hos montis fontis.
  item cum, si sit analogia, debeant ab similibus verbis simi- 67.1
liter declinatis similia fieri et id non fieri ostendi possit, despicien-
dam eam esse rationem. atqui ostenditur: nam qui potest similius
esse quam gens, mens, dens? cum horum casus patricus et accusa-
tivus in multitudine sint disparilis: nam a primo fit gentium et gen- 5
tis, utrubique ut sit <I>, ab secundo mentium et mentes, ut in priore
solo sit I, ab tertio dentum et dentes, ut in neutro sit. sic item 68.1
quoniam simile est recto casu surus lupus lepus, rogant, quor non
dicatur proportione[m] item suro lupo lepo. sin respondeatur similia
non esse, quod ea vocemus dissimiliter sure lupe lepus (sic enim re-
spondere voluit Aristarc<h>us Crateti: nam cum scripsisset similia 5
esse Philomedes Heraclides Melicertes, dixit non esse similia: in vo-
cando enim cum <E> brevi dici Philomede<s>, cum E longo Heraclide,
cum <A> brevi Melicerta), in hoc dicunt Aristarc<h>um non intellexisse
quod qu<a>eretur se non solvere[t]. sic enim, ut quicque in obliquis 69.1
casibus discrepavit, dicere potuit propter eam rem rectos casus non
esse similis; quom qu<a>eratur duo inter se similia sint necne, non
debere extrinsecus adsum<i> cur similia sunt. item si esset analogia, 70.1
similiter ut dicunt aves oves sues, dicerent item ut avium ovium suium.
si analogia est, inquit, cur populus dicit dêi Penates, dêi Consentes,
cum sit ut hic reus fer<re>us deus, sic hei re<e>i fer<re>ei de<e>i?
item qu<a>erunt, si sit analogia, cur appellant omnes aedem deum 71.1
Consentium et non deorum Consentium? item quor dicatur mille dena-
rium, non mille denariorum? est enim hoc vocabulum figura ut Va-
tinius, Manilius, denarius: debet igitur dici ut Vatiniorum Manilio-
rum denariorum; et non equum puplicum mille assarium esse, sed 5
mille assariorum: ab uno enim assario multi assarii, ab eo assariorum.
item secundum illorum rationem debemus secundis syllabis longis 72.1
Hectórem Nestórem: est enim ut qu<a>estor praetor Nestor qu<a>e-
storem praetorem Nestórem, qu<a>estóris praetóris Nestóris; et non
debuit dici quibus das, [q]his das: est enim ut hi qui his quis, a<u>t
sicut quibus hibus. cum dicatur da patri familias, si analogias sequi 73.1
vellent, non debuerunt dicere [da] hic pater familias, quod est ut
Atiniae Catiniae familiae, sic una Atinia Catinia familia. item plures
patres familias dicere non debuerunt, sed, ut Sisenna scribit,
patres familiarum. neque oportebat consuetudinem natare alios dicere 74.1
boum greges, alios boverum, et signa alios Ioum, alios Ioverum, cum
esset ut Iovis bovis struis et Iovem bovem struem Iovi bovi strui;
nec cum haec convenirent in obliquis casibus, dubitare debuerunt in
rectis, [prop]in quibus nunc in consuetudine aliter dicere, pro Iovis 5
Iupiter, pro bus bos, pro stru[u]s strues.