an aliter hoc fit quam in aere in aqua? non hic conchae 9.28.4
inter se generatim innumerabili numero similes? non pisces? [s]an 5
e murena fit lupus aut merula? non bos ad bovem collatus similis
et qui ex his progenerantur inter se vituli? etiam ubi dissimilis fetus,
ut ex <asino et> equa mulus, tamen ibi analogia: quod ex quocum-
que asino et equa nascitur id est mulus aut mula, ut ex equo et
asina hinnulei. 10
  non sic ex viro et muliere omnis similis partus, quod pueri 29.1
et puellae? non horum ita inter se [non] omnia similia membra, ut
separatim in suo utroque genere similitudine sint ea paria? non, omnes
cum sint ex anima et corpore, partes quoque horum proportione si-
miles? quid ergo cum omnes animae hominum sint divisae in octo- 30.1
nas partes, eae inter se non proportione similes? quinque quibus
sentimus, sexta qua cogitamus, septuma qua progeneramus, octava qua
voces mittimus? igitur quoniam qua loquimur voce †orationem, hanc
quoque necesse est natura habere analogias: itaque habet. 5
  an non vides, ut Graeci habeant eam quadripertitam, unam 31.1
in qua si<n>t casus, alteram in qua tempora, tertiam in qua neutrum,
quartam in qua utrumque, sic nos habere? ecquid verba nescis ut
apud illos sint alia finita, alia non, sic utra<que> esse apud nos?
equidem non dubito, qui<n> animadverteris item in ea[m] innumera- 32.1
bilem similitudinum numerum, ut trium temporum verba, ut trium
personarum.
  quis enim potest non una animadvertisse in omni oratione
esse ut legebam lego [lego] legam si<c> lego legis legit, cum haec 5
eadem dicantur alias ut singula, alias ut plura significentur? quis est
tam tardus qui illas quoque non animadvert<er>it similitudines, qui-
bus utimur <in> imperando, quibus in optando, quibus in interro-
gando, quibus in infectis rebus, quibus in perfectis, sic in aliis discri-
minibus? 10