Liber I
August. C.D. 4.22
Quoniam nihil prodest . . . hominis 3.1
alicuius medici nomen formamque nosse, et quod sit medicus
ignorare, . . .
*
Ex eo enim poterimus . . . 5
scire, quem cuiusque causa deum invocare atque advocare
debeamus, ne faciamus, ut mimi solent, et optemus a Libero
aquam, a Lymphis vinum.
August. C.D. 6.4
Sicut prior est . . . pictor quam tabula picta, prior faber quam 5.1
aedificium, ita priores sunt civitates quam ea, quae a civitati-
bus instituta sunt. . . .
*
Si de omni natura deorum et hominum scriberemus, prius 5
divina absolvissemus, quam humana adtigissemus.
August. C.D. 6.5
Mythicon appellant, quo maxime utuntur poetae; physicon, 7.1
quo philosophi; civile, quo populi.
Primum . . . quod dixi, in eo sunt multa contra dignitatem
et naturam inmortalium ficta. In hoc enim est, ut deus alius
ex capite, alius ex femore sit, alius ex guttis sanguinis natus; 5
in hoc, ut dii furati sint, ut adulterarint, ut servierint homini;
denique in hoc omnia diis attribuuntur, quae non modo in
hominem, sed etiam quae in contemptissimum hominem
cadere possunt.
Secundum genus est, . . . quod demonstravi, de quo multos 8.1
libros philosophi reliquerunt; in quibus est dii qui sint, ubi,
quod genus, quale est: a quodam tempore an a sempiterno
fuerint dii; ex igni sint, ut credit Heraclitus, an ex numeris,
ut Pythagoras, an ex atomis, ut ait Epicurus. Sic alia, quae 5
facilius intra parietes in schola quam extra in foro ferre
possunt aures.
Tertium genus est . . . , quod in urbibus cives, maxime sacer- 9.1
dotes, nosse atque administrare debent. In quo est, quos
deos publice †sacra ac sacrificia colere et facere quemque
par sit.
Prima . . . theologia maxime accommodata est ad theatrum, 10.1
secunda ad mundum, tertia ad urbem.
August. C.D. 6.6
Quae sic abhorrent, . . . ut tamen ex utroque genere ad civiles rationes 11.1
adsumpta sint non pauca. Quare quae erunt communia cum
populis, una cum civilibus scribemus; e quibus maior societas
debet esse nobis cum philosophis quam cum poetis.
August. C.D. 4.31
Quod si adhuc . . . mansisset, castius dii observarentur . . . 18.1
Tert. ad Nat. 2.2
Qui cum est . . . in nobis, ipsi sumus; cum exivit, emorimur. 23.1
Tert. ad Nat. 2.3
quoniam . . . [mo]ventur. 24.1
Non. 156M
quae puritia est infrequens polluta. 48.1
Non. 197M
nostro ritu sunt facienda quam †his civilibus Graeco castu. 49.1
et religiones et castus id possunt, ut ex periculo eripiant 50.1
nostro.