mulier haud dubie, id quod erat, Aebutium 39.13.1.1
indicem arcani rata esse, ad pedes Sulpiciae procidit,
et eam primo orare coepit, ne mulieris libertinae cum 2.1
amatore sermonem in rem non seriam modo sed capi-
talem etiam uerti uellet: se terrendi eius causa, non
quod sciret quicquam, ea locutam esse. hic Postumius 3.1
accensus ira tum quoque ait eam cum Aebutio se
amatore cauillari credere, non in domo grauissimae
feminae et cum consule loqui. et Sulpicia attollere
pauentem, simul illam adhortari, simul iram generi 5
lenire. tandem confirmata, multum incusata perfidia 4.1
Aebutii, qui optime de ipso meritae talem gratiam
rettulisset, magnum sibi metum deorum, quorum occulta 5.1
initia enuntiaret, maiorem multo dixit hominum esse,
qui se indicem manibus suis discerpturi essent. itaque 6.1
hoc se Sulpiciam, hoc consulem orare, ut se extra
Italiam aliquo ablegarent, ubi reliquum uitae degere
tuto posset. bono animo esse iubere eam consul, et 7.1
sibi curae fore dicere, ut Romae tuto habitaret. tum 8.1
Hispala originem sacrorum expromit. primo sacrarium
id feminarum fuisse, nec quemquam eo uirum admitti
solitum. tres in anno statos dies habuisse, quibus
interdiu Bacchis initiarentur; sacerdotes in uicem ma- 5
tronas creari solitas. Pacullam Anniam Campanam 9.1
sacerdotem omnia, tamquam deum monitu, immutasse:
nam et uiros eam primam filios suos initiasse, Minium
et Herennium Cerrinios; et nocturnum sacrum ex
diurno, et pro tribus in anno diebus quinos singulis 5
mensibus dies initiorum fecisse. ex quo in promiscuo 10.1
sacra sint et permixti uiri feminis, et noctis licentia
accesserit, nihil ibi facinoris, nihil flagitii praeter-
missum. plura uirorum inter sese quam feminarum
esse stupra. si qui minus patientes dedecoris sint et 11.1
pigriores ad facinus, pro uictimis immolari. nihil nefas
ducere, hanc summam inter eos religionem esse. uiros, 12.1
uelut mente capta, cum iactatione fanatica corporis
uaticinari; matronas Baccharum habitu crinibus sparsis
cum ardentibus facibus decurrere ad Tiberim, demis-
sasque in aquam faces, quia uiuum sulpur cum calce 5
insit, integra flamma efferre. raptos a diis homines 13.1
dici, quos machinae illigatos ex conspectu in abditos
specus abripiant: eos esse, qui aut coniurare aut soci-
ari facinoribus aut stuprum pati noluerint. multitu- 14.1
dinem ingentem, alterum iam prope populum esse; in
his nobiles quosdam uiros feminasque. biennio pro-
ximo institutum esse, ne quis maior uiginti annis ini-
tiaretur: captari aetates et erroris et stupri patientes. 5