Sed haec quis possit intrepidus aestimare subiturus
|
pr.6.1
|
ingenii tui iudicium, praesertim lacessitum? neque enim
|
|
similis est condicio publicantium et nominatim tibi dican-
|
|
tium. tum possem dicere: 'Quid ista legis, Imperator?
|
|
humili vulgo scripta sunt, agricolarum, opificum turbae,
|
5
|
denique studiorum otiosis. quid te iudicem facis? <c>um
|
|
hanc operam condicerem, no<n> e<r>as in hoc albo. maiorem
|
|
te sciebam, quam ut descensurum huc putarem.' praeterea
|
7.1
|
est quaedam publica etiam eruditorum reiectio. utitur illa
|
|
et M. Tullius extra omnem ingeni<i> al<e>am positus et, quod
|
|
miremur, per advocatum defenditur: "nec doctissimis.
|
|
Manium Persium haec legere nolo, Iunium Congium
|
5
|
volo." quod si hoc Lucilius, qui primus condidit stili
|
|
nasum, dicendum sibi putavit, Cicero mutuandum, prae-
|
|
sertim cum de re publica scriberet, quanto nos causatius
|
|
ab aliquo iudice defendimur? sed haec ego mihi nunc
|
8.1
|
patrocinia ademi nuncupatione, quoniam plurimum refert,
|
|
sortiatur aliquis iudicem an eligat, multumque apparatus
|
|
interest apud invitatum hospitem et oblatum. cum apud
|
9.1
|
Catonem, illum ambitus hostem et repulsis tamquam hono-
|
|
ribus ine<m>ptis gaudentem, flagrantibus comitiis pecunias
|
|
deponerent candidati, hoc se facere, quod tum pro innocentia
|
|
e<x> rebus humanis summum esset, profitebantur. inde illa
|
5
|
nobilis M. Ciceronis suspiratio: "O te felicem, M. Porci,
|
|
a quo rem inprobam petere nemo audet!" cum
|
10.1
|
tribunos appellaret L. Scipio Asiaticus, inter quos erat
|
|
Gracchus, hoc adtestabatur vel inimico iudici se probari
|
|
posse. adeo summum quisque causae suae iudicem facit
|
|
quemcumque, cum eligit. unde provocatio appellatur. te
|
11.1
|
quidem in excelsissimo generis humani fastigio positum,
|
|
summa eloquentia, summa eruditione praeditum, religiose
|
|
adiri etiam a salutantibus scio, et ideo cura<n>t, quae tibi
|
|
dicantur ut digna sint. verum dis lacte rustici multaeque
|
5
|
gentes et mola litant salsa qui non habent tura, nec ulli
|
|
fuit vitio deos colere quoquo modo posset.
|
|