SENECA LVCILIO SVO SALVTEM
  De Marcellino nostro quaeris et vis scire quid agat. Raro 29.1.1
ad nos venit, non ulla alia ex causa quam quod audire verum
timet, a quo periculo iam abest; nulli enim nisi audituro
dicendum est. Ideo de Diogene nec minus de aliis Cynicis qui
libertate promiscua usi sunt et obvios <quosque> monuerunt 5
dubitari solet an hoc facere debuerint. Quid enim, si quis
surdos obiurget aut natura morbove mutos? 'Quare' inquis 2.1
'verbis parcam? gratuita sunt. Non possum scire an ei pro-
futurus sim quem admoneo: illud scio, alicui me profuturum,
si multos admonuero. Spargenda manus est: non potest fieri
ut non aliquando succedat multa temptanti.' Hoc, mi Lucili, 3.1
non existimo magno viro faciendum: diluitur eius auctoritas
nec habet apud eos satis ponderis quos posset minus obsole-
facta corrigere. Sagittarius non aliquando ferire debet, sed
aliquando deerrare; non est ars quae ad effectum casu venit. 5
Sapientia ars est: certum petat, eligat profecturos, ab iis
quos desperavit recedat, non tamen cito relinquat et in ipsa
desperatione extrema remedia temptet.
  Marcellinum nostrum ego nondum despero; etiamnunc 4.1
servari potest, sed si cito illi manus porrigitur. Est quidem
periculum ne porrigentem trahat; magna in illo ingeni vis
est, sed iam tendentis in pravum. Nihilominus adibo hoc
periculum et audebo illi mala sua ostendere. Faciet quod solet: 5.1
advocabit illas facetias quae risum evocare lugentibus possunt,
et in se primum, deinde in nos iocabitur; omnia quae dicturus
sum occupabit. Scrutabitur scholas nostras et obiciet philo-
sophis congiaria, amicas, gulam; ostendet mihi alium in 6.1
adulterio, alium in popina, alium in aula; ostendet mihi
lepidum philosophum Aristonem, qui in gestatione dissere-
bat—hoc enim ad edendas operas tempus exceperat. De cuius
secta cum quaereretur, Scaurus ait 'utique Peripateticus non 5
est'. De eodem cum consuleretur Iulius Graecinus, vir
egregius, quid sentiret, 'non possum' inquit 'tibi dicere; nescio
enim quid de gradu faciat', tamquam de essedario interroga-
retur. Hos mihi circulatores qui philosophiam honestius 7.1
neglexissent quam vendunt in faciem ingeret. Constitui
tamen contumelias perpeti: moveat ille mihi risum, ego
fortasse illi lacrimas movebo, aut si ridere perseverabit,
gaudebo tamquam in malis quod illi genus insaniae hilare 5
contigerit. Sed non est ista hilaritas longa: observa, videbis
eosdem intra exiguum tempus acerrime ridere et acerrime
rabere. Propositum est adgredi illum et ostendere quanto 8.1
pluris fuerit cum multis minoris videretur. Vitia eius etiam
si non excidero, inhibebo; non desinent, sed intermittent;
fortasse autem et desinent, si intermittendi consuetudinem
fecerint. Non est hoc ipsum fastidiendum, quoniam quidem 5
graviter adfectis sanitatis loco est bona remissio.
  Dum me illi paro, tu interim, qui potes, qui intellegis unde 9.1
quo evaseris et ex eo suspicaris quousque sis evasurus, com-
pone mores tuos, attolle animum, adversus formidata consiste;
numerare eos noli qui tibi metum faciunt. Nonne videatur
stultus, si quis multitudinem eo loco timeat per quem trans- 5
itus singulis est? aeque ad tuam mortem multis aditus non est,
licet illam multi minentur. Sic istuc natura disposuit: spiri-
tum tibi tam unus eripiet quam unus dedit.
  Si pudorem haberes, ultimam mihi pensionem remisisses; 10.1
sed ne ego quidem me sordide geram in finem aeris alieni et
tibi quod debeo inpingam. 'Numquam volui populo placere;
nam quae ego scio non probat populus, quae probat populus
ego nescio.' 'Quis hoc?' inquis, tamquam nescias cui imperem. 11.1
Epicurus; sed idem hoc omnes tibi ex omni domo conclama-
bunt, Peripatetici, Academici, Stoici, Cynici. Quis enim
placere populo potest cui placet virtus? malis artibus popu-
laris favor quaeritur. Similem te illis facias oportet: non proba- 5
bunt nisi agnoverint. Multo autem ad rem magis pertinet
qualis tibi videaris quam aliis; conciliari nisi turpi ratione
amor turpium non potest. Quid ergo illa laudata et omnibus 12.1
praeferenda artibus rebusque philosophia praestabit? scilicet
ut malis tibi placere quam populo, ut aestimes iudicia, non
numeres, ut sine metu deorum hominumque vivas, ut aut
vincas mala aut finias. Ceterum, si te videro celebrem secundis 5
vocibus vulgi, si intrante te clamor et plausus, pantomimica
ornamenta, obstrepuerint, si tota civitate te feminae puerique
laudaverint, quidni ego tui miserear, cum sciam quae via ad
istum favorem ferat? Vale.