exorat pacem divvm aut de sacrificantum more requirit,
|
3.370.1
|
utrum tempus consulendi esset; nam et hoc vehementer quaeritur,
|
|
ut in sexto "cum virgo poscere fata tempus ait"; aut certe,
|
|
quod et melius est, de sacrificantum more ante nefas expiat ab
|
|
harpyia praedictum, et sic venit ad vaticinationem. ut autem hic
|
5
|
expiatam famem intellegamus sequens efficit locus, ut "ad-
|
|
eritque vocatus Apollo", cum constet, nisi in hoc intellexeris
|
|
loco, famis causa nusquam invocatum esse Apollinis numen. dubi-
|
|
tationem autem in hoc loco 'exorat' facit; nam 'orare' est petere,
|
|
'exorare' impetrare: ergo impetrat pacem aut ad inquirendum tem-
|
10
|
pus, aut ad mitigandum famis periculum. vittasqve resolvit
|
|
in ratione sacrorum par est et animae et corporis causa: nam ple-
|
|
rumque quae non possunt circa animam fieri fiunt circa corpus, ut
|
|
solvere vel ligare, quo possit anima, quod per se non potest, ex
|
|
cognatione sentire. inde est "unum exuta pedem vin-
|
15
|
clis in veste recincta". bene ergo Helenus cuncta corporis solvit,
|
|
ne qua parte animo religato ad numen accedat.
|
|