bis stygios innare lacvs modo et post mortem. quod 6.134.1
autem dicit Ovidius Aenean inter deos relatum, non mirum est:
nam, ut supra diximus, necesse est etiam relatorum inter
deos apud inferos esse simulacra, ut Herculis, Liberi patris, Casto-
ris et Pollucis. multi hoc non videntes ad Sibyllam referunt, ut 5
dicat: vis me bis inferos cernere, modo et 'cum me lucis Hecate
praefecit Avernis', quod est paulo post dictura. quod si est,
non bis haec, sed tertio inferos cernet: nam quandoque etiam ipsa
morietur. item hi supra dictam non videntes rationem, dicunt de
se Sibyllam dicere: nam si de Aenea dicat, non eum praevidet deum 10
futurum. quod si est, caruit numine et quemadmodum est de Mi-
seno vaticinatura? unde referre nos debemus ad id ut dicamus etiam
post apotheosin apud inferos remanere simulacra. stygios lacvs
Styx palus quaedam apud inferos dicitur, de qua legimus "di
cuius iurare timent et fallere numen": quod secundum fabulas 15
ideo est, quia dicitur Victoria, Stygis filia, bello Gigantum Iovi
favisse: pro cuius rei remuneratione Iuppiter tribuit ut dii iurantes
per eius matrem non audeant fallere. ratio autem haec est: Styx
maerorem significat, unde ἀπὸ τοῦ στυγεροῦ, id est a tristitia Styx
dicta est. dii autem laeti sunt semper: unde etiam inmortales, quia 20
ἄφθαρτοι καὶ μακάριοι, {⁴³hoc est sine morte beati}⁴³. hi ergo quia maero-
rem non sentiunt, iurant per rem suae naturae contrariam, id est
tristitiam, quae est aeternitati contraria. ideo iusiurandum per
execrationem habent.