accipe qvae peragenda privs si vis, inquit, reverti,
|
6.136.1
|
audi observationis praecepta. et sub imagine fabularum docet rectis-
|
|
simam vitam, per quam animabus ad superos datur regressus.
|
|
latet arbore opaca avrevs licet de hoc ramo hi qui de sacris
|
|
Proserpinae scripsisse dicuntur, quiddam esse mysticum adfirment,
|
5
|
publica tamen opinio hoc habet. Orestes post occisum regem Tho-
|
|
antem in regione Taurica cum sorore Iphigenia, ut supra
|
|
diximus, fugit et Dianae simulacrum inde sublatum haud longe ab
|
|
Aricia collocavit. in huius templo post mutatum ritum sacrificio-
|
|
rum fuit arbor quaedam, de qua infringi ramum non licebat.
|
10
|
dabatur autem fugitivis potestas, ut si quis exinde ramum potuisset
|
|
auferre, monomachia cum fugitivo templi sacerdote dimicaret: nam
|
|
fugitivus illic erat sacerdos ad priscae imaginem fugae. dimicandi
|
|
autem dabatur facultas quasi ad pristini sacrificii reparationem.
|
|
nunc ergo istum inde sumpsit colorem. ramus enim necesse erat
|
15
|
ut et unius causa esset interitus: unde et statim mortem subiungit
|
|
Miseni: et ad sacra Proserpinae accedere nisi sublato ramo non
|
|
poterat. inferos autem subire hoc dicit, sacra celebrare Proserpinae.
|
|
de reditu autem animae hoc est: novimus Pythagoram Samium
|
|
vitam humanam divisisse in modum y litterae, scilicet quod prima
|
20
|
aetas incerta sit, quippe quae adhuc se nec vitiis nec virtutibus
|
|
dedit: bivium autem y litterae a iuventute incipere, quo tempore
|
|
homines aut vitia, id est partem sinistram, aut virtutes, id est
|
|
dexteram partem sequuntur: unde ait Persius "traducit
|
|
trepidas ramosa in compita mentes". ergo per ramum virtutes
|
25
|
dicit esse sectandas, qui est y litterae imitatio: quem ideo in silvis
|
|
dicit latere, quia re vera in huius vitae confusione et maiore parte
|
|
vitiorum virtus et integritas latet. alii dicunt ideo ramo aureo in-
|
|
feros peti, quod divitiis facile mortales intereunt. Tiberianus "aurum,
|
|
quo pretio reserantur limina Ditis".
|
30
|