stat sva cviqve dies sectis philosophorum poetae pro
|
10.467.1
|
qualitate negotiorum semper utuntur, nec se umquam ad unam alli-
|
|
gant nisi quorum hoc propositum est, ut fecit Lucretius, qui Epi-
|
|
cureos tantum secutus est. scimus autem inter se sectas esse con-
|
|
trarias: unde fit ut in uno poeta aliqua contraria inveniamus, non
|
5
|
ex ipsius vitio, sed ex varietate sectarum. illud namque quod ait
|
|
in quarto "sed misera ante diem", Epicureorum est, qui
|
|
casibus cuncta concedunt: nunc quod dicit 'stat sua cuique dies',
|
|
stoicorum est, qui dicunt fatorum statuta servari. sane prudenter
|
|
fecit ut fluxam et vagam opinionem Epicureorum daret homini,
|
10
|
{⁴³id est sibi,}⁴³—nam illud ex persona poetae dictum—hanc autem
|
|
validam daret Iovi: nam stoici et nimiae virtutis sunt et cultores
|
|
deorum. 'stat' {⁴³autem}⁴³ fixa est. 'dies' {⁴³vero}⁴³ tempus vitae; nam femi-
|
|
nino usus est genere: cum enim masculino utimur, re vera diem
|
|
significamus. {⁴³sane prudenter negaturus a causa coepit, quia qui rogat,
|
15
|
dum suspensus expectatione est, potest audire causam, cur sibi postea
|
|
negatum sit; ceterum si statim neges, non admittit excusationem: ideo
|
|
negaturus Iuppiter sic coepit.}⁴³ breve tempvs vitae quia quando-
|
|
que finitur: ipse paulo post "Rhaebe diu, res si qua diu
|
|
mortalibus ulla est, viximus", item Cicero "quid est enim hoc
|
20
|
ipsum diu, in quo est aliquid extremum?"
|
|