Abditas causas uocant, in quibus requiritur, ex quibus principiis
|
1.pr.14.1
|
nostra corpora sint, quid secundam, quid aduersam ualetudinem faciat.
|
|
Neque enim credunt posse eum scire, quomodo morbos curare con-
|
|
ueniat, qui unde sint ignoret; neque esse dubium quin alia curatione
|
|
opus sit, si ex quattuor principiis uel superans aliquod uel deficiens
|
5
|
aduersam ualetudinem creat, ut quidam ex sapientiae professoribus
|
|
dixerunt: alia, si in umidis omne uitium est, ut Herophilo uisum est;
|
15.1
|
alia, si in spiritu, ut Hippocrati; alia, si sanguis in eas uenas, quae spi-
|
|
ritui accommodatae sunt, transfunditur et inflammationem, quam
|
|
Graeci ΦΛΕΓΜΟΝΗΝ nominant, excitat, eaque inflammatio talem mo-
|
|
tum efficit, qualis in febre est, ut Erasistrato placuit; alia, si manan-
|
16.1
|
tia corpuscula per inuisibilia foramina subsistendo iter claudunt, ut
|
|
Asclepiades contendit: eum uero recte curaturum, quem prima origo
|
|
causae non fefellerit. Neque uero infitiantur experimenta quoque esse
|
|
necessaria, sed ne ad haec quidem aditum fieri potuisse nisi ab aliqua ra-
|
5
|
tione contendunt: non enim quidlibet antiquiores uiros aegris inculcasse,
|
17.1
|
sed cogitasse quid maxime conueniret, et id usu explorasse, ad quod ante
|
|
coniectura aliqua duxisset. Neque interesse, an nunc iam pleraque ex-
|
|
plorata sint * * * , si a consilio tamen coeperunt. Et id quidem in multis
|
|
ita se habere. Saepe uero etiam noua incidere genera morborum, in
|
5
|
quibus nihil adhuc usus ostenderit et ideo necessarium sit animaduer-
|
|
tere, unde ea coeperi<n>t; sine quo nemo reperire mortalium possit,
|
|
cur hoc quam illo potius utatur. Et ob haec quidem in obscuro posi-
|
|
tas causas persecuntur.
|
|