Fieri, inquam, Triari, nullo pacto potest, ut non dicas, 1.27.1
quid non probes eius, a quo dissentias. quid enim me
prohiberet Epicureum esse, si probarem, quae ille di-
ceret? cum praesertim illa perdiscere ludus esset. quam
ob rem dissentientium inter se reprehensiones non sunt 5
vituperandae, maledicta, contumeliae, tum iracundiae,
contentiones concertationesque in disputando pertinaces
indignae philosophia mihi videri solent.
  Tum Torquatus: Prorsus, inquit, assentior; neque 28.1
enim disputari sine reprehensione nec cum iracundia
aut pertinacia recte disputari potest. sed ad haec, nisi
molestum est, habeo quae velim.
  An me, inquam, nisi te audire vellem, censes haec 5
dicturum fuisse?
  Utrum igitur percurri omnem Epicuri disciplinam
placet an de una voluptate quaeri, de qua omne cer-
tamen est?
  Tuo vero id quidem, inquam, arbitratu. 10
  Sic faciam igitur, inquit: unam rem explicabo, eam-
que maximam, de physicis alias, et quidem tibi et de-
clinationem istam atomorum et magnitudinem solis pro-
babo et Democriti errata ab Epicuro reprehensa et cor-
recta permulta. nunc dicam de voluptate, nihil scilicet 15
novi, ea tamen, quae te ipsum probaturum esse con-
fidam.
  Certe, inquam, pertinax non ero tibique, si mihi pro- 29.1
babis ea, quae dices, libenter assentiar.
  Probabo, inquit, modo ista sis aequitate, quam osten-
dis. sed uti oratione perpetua malo quam interrogare
aut interrogari. 5