Desine ergo philosophis pecunia interdicere: nemo
|
7.23.1.1
|
sapientiam paupertate damnauit. Habebit philosophus
|
|
amplas opes, sed nulli detractas nec alieno sanguine
|
|
cruentas, sine cuiusquam iniuria partas, sine sordidis
|
|
quaestibus, quarum tam honestus sit exitus quam intro-
|
5
|
itus, quibus nemo ingemescat nisi malignus. In quantum
|
|
uis exaggera illas: honestae sunt in quibus, cum multa sint
|
|
quae sua quisque dici uelit, nihil est quod quisquam suum
|
|
possit dicere. Ille uero fortunae benignitatem a se non
|
2.1
|
summouebit et patrimonio per honesta quaesito nec
|
|
gloriabitur nec erubescet. Habebit tamen etiam quo
|
|
glorietur, si aperta domo et admissa in res suas ciuitate
|
|
poterit dicere 'quod quisque agnouerit tollat.' O magnum
|
5
|
uirum, <o> optime diuitem, si post hanc uocem tantundem
|
|
habuerit! Ita dico: si tuto et securus scrutationem populo
|
|
praebuerit, si nihil quisquam apud illum inuenerit quoi
|
|
manus iniciat, audaciter et propalam erit diues. Sapiens
|
3.1
|
nullum denarium intra limen suum admittet male intran-
|
|
tem; idem magnas opes, munus fortunae fructumque uir-
|
|
tutis, non repudiabit nec excludet. Quid enim est quare
|
|
illis bono loco inuideat? ueniant, hospitentur. Nec iactabit
|
5
|
illas nec abscondet—alterum infruniti animi est, alterum
|
|
timidi et pusilli, uelut magnum bonum intra sinum con-
|
|
tinentis—nec, ut dixi, eiciet illas e domo. Quid enim dicet?
|
4.1
|
utrumne 'inutiles estis' an 'ego uti diuitiis nescio'? Quem-
|
|
admodum etiam pedibus suis poterit iter conficere, escen-
|
|
dere tamen uehiculum malet, sic pauper [si] poterit esse,
|
|
diues uolet. Habebit itaque opes, sed tamquam leues et
|
5
|
auolaturas, nec ulli alii eas nec sibi graues esse patietur.
|
|
Donabit—quid erexistis aures, quid expeditis sinum?—
|
5.1
|
donabit aut bonis aut eis quos facere poterit bonos, donabit
|
|
cum summo consilio dignissimos eligens, ut qui memine-
|
|
rit tam expensorum quam acceptorum rationem esse red-
|
|
dendam, donabit ex recta et probabili causa, nam inter
|
5
|
turpes iacturas malum munus est; habebit sinum facilem,
|
|
non perforatum, ex quo multa exeant et nihil excidat.
|
|