Summam esse uim fulminis iudicant, 2.34.1.1
quia, quicquid alia portendunt, interventus fulminis
tollit; quicquid ab hoc portenditur, fixum est nec
alterius ostenti significatione mutatur; quicquid
exta, quicquid aues minabuntur, secundo fulmine 5
abolebitur; quicquid fulmine denuntiatum est, nec
extis nec aue contraria refellitur.
  In quo mihi falli uidentur. Quare? Quia uero 2.1
uerius nihil est. Si aues futura cecinerunt, non potest
hoc auspicium fulmine irritum fieri, aut non futura
cecinerunt. Non enim nunc auem comparo et fulmen,
sed duo ueri signa, quae, si uerum significant, paria 5
sunt. Itaque, quae fulminis interuentus submouet
extorum uel augurii indicia, male inspecta exta,
male seruata auguria sunt. Non enim refert utrius
rei species maior sit uel natura potentior; si utraque
res ueri attulit signa, quantum ad hoc, par est. 10
Si dicas flammae maiorem uim esse quam fumi, 3.1
non mentieris; sed, ad indicandum ignem, idem ualet
flamma quod fumus. Itaque si hoc dicunt: 'Quotiens
aliud exta significabunt, aliud fulmina, fulminum
erit auctoritas maior', fortasse consentiam. Si hoc 5
dicunt: 'Quamuis altera res uerum praedixisset,
fulminis ictus priora deleuit et ad se fidem traxit,'
falsum est. Quare? Quia nihil interest quam multa
auspicia sint. Fatum unum est; quod si bene primo
auspicio intellectum est, secundo non interit. 10
Ita 4.1
dico, non refert an aliud sit per quod quidem quae-
rimus, quoniam de quo quaeritur idem est. Fatum
fulmine mutari non potest. Quidni? Nam fulmen
ipsum fati pars est. 5