Igitur regnum illud ita conponi oportet 27.1
cum mundi aula, ut inter se conparantur summus
atque exsuperantissimus diuum et homo ignauus
et pessimus. Quod si cui uiro uel cuilibet regi
indecorum est per semetipsum procurare omnia 5
quae perficere <uult>, multo magis de[e]o incon-
ueniens erit. Quare sic putandum est eum maxime
<dignitatem> maiestatemque retinere, si ipse
in solio residat altissimo, eas autem potestates
per omnes partes mundi orbisque dispendat, quae 10
sint penes solem ac lunam cunctumque caelum;
horum enim cura salutem terrenorum omnium
gubernari. Nec multis opus est nec partitis homi-
num conseruitiis, quibus propter ignauiam adposi-
tum est pluribus indigere. An non eiusmodi 15
conpendio machinatores fabricarum astutia unius
conuersionis multa et uaria pariter administrant?
En! etiam illi, qui in ligneolis hominum figuris
gestus mouent, quando filum membri, quod agi-
tari uolent, traxerint, torquebitur ceruix, nutabit 20
caput, oculi uibrabunt, manus ad[que] ministerium
praesto erunt nec inuenuste totus uidebitur uiuere.
Haud secus etiam caelestis potestas, cum initium
sciente et salutifera opera mouerit, ab imo ad
secundum et deinceps ad proximum et usque ad 25
supremum adtactu continuo uim suae maiestatis
insinuat, aliud alio commouetur motusque unius
alteri mouendi se originem tradit. Mundo equidem
consentiunt, non una, sed diuersa uia et plerumque
contraria. 30