Fa[c]tum autem Graeci εἱμαρμένην 38.1
a tractu quodam inuicem causarum se continen-
tium uolunt dici; decretum idem πεπρωμένην dicunt,
quod omnia in hoc statu rerum definita sint nec
sit in hoc mundo aliquid interminatum; idem 5
fatum μοῖραν uocant, quod ex partibus constet;
hinc ἔννομον, quod unicuique adtributio sua sit
adscripta. Ἀδράστεια denique <est> ineffugibilis
necessitas ultionis. Sed tria Fata sunt, numerus
cum ratione temporis faciens, si potestatem earum 10
ad eiusdem similitudinem temporis referas. Nam
quod in fuso perfectum est praeteriti temporis
habet speciem, et quod torquetur in digitis
momenti praesentis indicat spatia, et quod nondum
ex colo tractum est subactumque cura digitorum, 15
id futuri et consequentis saeculi posteriora uidetur
ostendere. Haec illis condicio; et nominum eiusdem
proprietate contingit, ut sit Atropos praeteriti
temporis fatum, quod ne deus quidem faciet infec-
tum; futuri temporis Lachesis a fine cognominata, 20
quod etiam illis quae futura sunt finem suum deus
dederit. Clotho praesentis temporis habet curam, ut
ipsis actionibus suadeat, ne cura sollers rebus
omnibus desit. Deum uero
    ire per omnes 25
    Terrasque <tractusque maria caelumque pro-
    fundum>
non frustra arbitrabitur, qui audiet Platonis haec
uerba: 'deus namque, sicut uetus', inquit, 'con-
tinet ratio, principia et fines et media rerum omnium 30
penetrat atque inlustrat ac curru uolucri superfer-
tur; eundem deum ultrix Necessitas semper et
ubique comitatur, eorum qui a sacra lege disces-
serint uindex futura; quam faciet ille mitificam,
qui statim a tenero et ipsis incunabulis intellexit, 35
extimuit eique se totum dedit atque permisit'.