Animam uero animantium omnium non esse
|
1.9.1
|
corpoream nec sane perituram, cum corpore fuerit
|
|
absoluta, omniumque gignentium esse seniorem;
|
|
atque ideo et imperitare et regere ea quorum curam
|
|
fuerit diligentiamque sortita; ipsamque semper
|
5
|
et per se moueri, agitatricem aliorum, quae natura
|
|
sui inmota sunt atque pigra. Sed illam, fontem
|
|
animarum omnium, caelestem animam, optimam
|
|
et sapientissimam uirtute esse genetricem, sub-
|
|
seruire etiam fabricatori deo et praesto esse ad
|
10
|
omnia inuenta eius pronuntiat. Verum substantiam
|
|
mentis huius numeris et modis confici congeminatis
|
|
ac multiplicatis augmentis incrementisque per se
|
|
et extrinsecus partis; et hinc fieri ut musice
|
|
mundus et canore moueatur.
|
15
|
Naturasque rerum binas esse, et earum alteram
|
|
esse, quam quidem δοξαστὴν appellat ille et quae
|
|
uideri oculis et adtingi manu possit; alteram,
|
|
quae ueniat in mentem, cogitabilem et intellegi-
|
|
bilem; detur enim uenia nouitati uerborum, rerum
|
20
|
obscuritatibus seruienti. Et superiorem quidem
|
|
partem mutabilem esse ac facilem contuenti, hanc
|
|
autem, quae mentis acie uidetur et penetrabili
|
|
cogitatione percipitur atque concipitur, incorrup-
|
|
tam, inmutabilem, constantem eandemque et
|
25
|
semper esse. Hinc et duplicem rationem interpreta-
|
|
tionemque dicit: namque illa uisibilis fortuita et
|
|
non ita perseueranti suspicione colligitur, at haec
|
|
intellegibilis uera, perenni et constanti ratione
|
|
probatur esse.
|
30
|