CORPUS EPISTULARUM ACEPHALUM AD M.
ANTONINUM IMP. SCRIPTARUM
<Antonino Augusto Fronto>
* * * hoc * * * 1.1.1
* * * <in>genio discrepanti
iuberesne me niti contra naturam adverso, quod aiunt, flumine?
Quid, si quis postularet, ut Phidias ludicra a<u>t Canachus
deum <sim>ulacra fi<ng>eret, aut Calamis lepturga aut 5
Polycletus chirurga? Quid, si Parrhasium versicolora pingere iube-
ret aut Apellen unicolora aut Nealcen magnifica aut Protogenen
minuta aut Nician obscura aut Dionysium inlustria aut lascivia
Euphranorem aut Pausiam t<ristiti>a sa<tura>?
  In poetis <aut>em quis ignorat ut gracilis sit Lucilius, 2.1
Albucius aridus, sublimis Lucretius, mediocris Pacuvius, inae-
qualis Accius, Ennius multiformis? Historiam quoque scripsere
Sallustius structe, Pictor incondite, Claudius lepide, Antias in-
venuste, Seisenna longinque, verbis Cato multiiugis, Coelius sin- 5
gulis. Contionatur autem Cato infeste, Gracchus turbulente,
Tullius copiose. Iam in iudiciis saevit idem Cato, triumphat
Cicero, tumultuatur Gracchus, Calvus rixatur.
  Sed haec exempla fortas<se> contemnas. Quid? Philoso- 3.1
phi ipsi nonne diverso genere orationis usi sunt? Zeno ad do-
cendum planissimus, Socrates ad coarguendum captiosissimus,
Diogenes ad exprobrandum promptissimus, Heraclitus obscurus
involvere omnia, Pythagora mirificus clandestinis signis sancire 5
omnia, Clitomachus anceps in dubium vocare omnia. Quidnam
igitur agerent isti ipsi sapientissimi viri, si de suo quisque more
atque instituto deducerentur? Socrates ne coargueret, Zeno ne
disceptaret, Diogenes ne increparet, ne quid Pythagora sanciret,
ne quid Heraclitus absconderet, ne quid Clitomachus ambigeret? 10
  Sed ne in prima ista parte diutius quam epistulae modus postulat 4.1
commoremur, tempus est de verbis primum quid censeas conside-
rare. Dic sodes hoc mihi, utrumne, tametsi sine ullo labore ac
studio meo verba mihi elegantiora ultro o<c>cur<re>rent,
spernenda censes ac repudianda? An cum labore quidem et studio 5
investigare verba elegantia prohibes, eadem vero, si ultro, si ini-
ussu atque invocatu meo venerint, ut Menelaum ad epulas quidem,
recipi iubes? Nam istud quidem vetare durum prosus atque in-
humanum est: consimile ut si ab hospite, qui te Falerno accipiat,
quod rure eius natum domi superfiat, Cretense postules vel Sa- 10
guntinum, quod, malum!, foris quaerendum sibi atque mercandum
sit. Quid ..................................................
..........................................................
..........................................................
.......................................... Haud igitur in- 15
dicarent ea si ............................................
........................................................
........................................................
............... Quid nostra memoria Euphrates, Dio, Timo-
crates, Athenodotus? Quid horum magister Musonius? Nonne 20
summa facundia praediti neque minus sapientiae quam eloquentiae
gloria incluti exstiterunt? An tu ........... consulto verbis
usum .....................................................
........................................... ne pallium quidem
sordibus obsitum candido et pure lauto praetulisset. Nisi forte 25
eum tu arbitrare claudum quoque consulto factum et servum
consulto natum. Quid igitur est? Tam facile ille * * *
* * *
* * *
* * * 30