Quod parum aequa reprehensio Epicuri a Plutarcho facta sit in
|
2.8.pr.1
|
synlogismi disciplina.
|
|
Plutarchus secundo librorum, quos de Homero composuit,
|
1.1
|
inperfecte atque praepostere atque inscite synlogismo esse
|
|
usum Epicurum dicit uerbaque ipsa Epicuri ponit: Ὁ
|
|
θάνατος οὐδὲν πρὸς ἡμᾶς· τὸ γὰρ διαλυθὲν ἀναισθητεῖ· τὸ δὲ
|
|
ἀναισθητοῦν οὐδὲν πρὸς ἡμᾶς. 'Nam praetermisit,' inquit 'quod
|
2.1
|
in prima parte sumere debuit, τὸν θάνατον εἶναι ψυχῆς καὶ
|
|
σώματος διάλυσιν, tunc deinde eodem ipso, quod omiserat,
|
3.1
|
quasi posito concessoque ad confirmandum aliud utitur.
|
|
Progredi autem hic' inquit 'synlogismus nisi illo prius posito
|
4.1
|
non potest.'
|
|
Vere hoc quidem Plutarchus de forma atque ordine
|
5.1
|
synlogismi scripsit. Nam si, ut in disciplinis traditur, ita
|
|
colligere et ratiocinari uelis, sic dici oportet: ὁ θάνατος
|
|
ψυχῆς καὶ σώματος διάλυσις· τὸ δὲ διαλυθὲν ἀναισθητεῖ· τὸ δὲ
|
|
ἀναισθητοῦν οὐδὲν πρὸς ἡμᾶς. Sed Epicurus, cuiusmodi homost,
|
6.1
|
non inscitia uidetur partem istam synlogismi praetermisisse,
|
|
neque id ei negotium fuit synlogismum tamquam in scolis
|
7.1
|
philosophorum cum suis numeris omnibus et cum suis finibus
|
|
dicere, sed profecto, quia separatio animi et corporis in
|
|
morte euidens est, non est ratus necessariam esse eius ad-
|
|
monitionem, quod omnibus prosus erat obuium. Sicuti
|
8.1
|
etiam, quod coniunctionem synlogismi non in fine posuit,
|
|
set in principio: nam id quoque non inperite factum quis
|
|
non uidet?
|
|
Aput Platonem quoque multis in locis reperias syn-
|
9.1
|
logismos repudiato conuersoque ordine isto, qui in docendo
|
|
traditur, cum eleganti quadam reprehensionis contemptione
|
|
positos esse.
|
|