Hi ritus quoquo modo inducti antiquitate defendun-
|
5.5.1
|
tur: cetera instituta, sinistra foeda, pravitate valuere. nam
|
|
pessimus quisque spretis religionibus patriis tributa et stipes
|
|
illuc congerebant, unde auctae Iudaeorum res, et quia apud
|
|
ipsos fides obstinata, misericordia in promptu, sed adver-
|
5
|
sus omnis alios hostile odium. separati epulis, discreti cu-
|
|
bilibus, proiectissima ad libidinem gens, alienarum concubitu
|
|
abstinent; inter se nihil inlicitum. circumcidere genitalia in-
|
|
stituerunt ut diversitate noscantur. transgressi in morem
|
|
eorum idem usurpant, nec quicquam prius imbuuntur quam
|
10
|
contemnere deos, exuere patriam, parentes liberos fratres
|
|
vilia habere. augendae tamen multitudini consulitur; nam et
|
|
necare quemquam ex agnatis nefas, animosque proelio aut
|
|
suppliciis peremptorum aeternos putant: hinc generandi amor
|
|
et moriendi contemptus. corpora condere quam cremare e
|
15
|
more Aegyptio, eademque cura et de infernis persuasio, cae-
|
|
lestium contra. Aegyptii pleraque animalia effigiesque com-
|
|
positas venerantur, Iudaei mente sola unumque numen in-
|
|
tellegunt: profanos qui deum imagines mortalibus materiis
|
|
in species hominum effingant; summum illud et aeternum
|
20
|
neque imitabile neque interiturum. igitur nulla simulacra ur-
|
|
bibus suis, nedum templis sistunt; non regibus haec adula-
|
|
tio, non Caesaribus honor. sed quia sacerdotes eorum tibia
|
|
tympanisque concinebant, hedera vinciebantur vitisque au-
|
|
rea templo reperta, Liberum patrem coli, domitorem Orien-
|
25
|
tis, quidam arbitrati sunt, nequaquam congruentibus institu-
|
|
tis. quippe Liber festos laetosque ritus posuit, Iudaeorum
|
|
mos absurdus sordidusque.
|
|