animamqve sepvlcro condimvs {⁴³ergo sicut dictum est}⁴³ bene
|
3.68.1
|
animam lacte et sanguine ad tumulum dicit elicitam: lacte namque
|
|
corpus nutritur post animae coniunctionem, et anima sine sanguine
|
|
numquam est, quo effuso recedit. legimus praeterea in VI.,
|
|
insepultorum animas vagas esse: [{⁴³ergo vagantem circum sepulcrum
|
5
|
significat}⁴³] et hunc constat non legitime sepultum fuisse. rite ergo
|
|
reddita legitima sepultura, redit anima ad quietem sepulcri, quam
|
|
Stoici herciscundi, id est medium secuti, tam diu durare dicunt,
|
|
quam diu durat et corpus: unde Aegyptii, periti sapientia, condita
|
|
diutius reservant cadavera, scilicet ut anima multo tempore perduret
|
10
|
et corpori sit obnoxia, nec cito ad alios transeat. Romani contra
|
|
faciebant, comburentes cadavera, ut statim anima in generalitatem,
|
|
id est in suam naturam rediret. dicit ergo nunc sacrificiis quibus-
|
|
dam elicitam animam et sepulcro conditam obnoxiamque factam
|
|
corpori, quod ante horrebat, quasi per vim extorta. ideo autem
|
15
|
Stoicos medium sequi diximus, quia Plato perpetuam dicit animam
|
|
et ad diversa corpora transitum facere statim pro meritis vitae
|
|
prioris. Pythagoras vero non μετεμψύχωσιν, sed παλιγγενεσίαν esse
|
|
dicit, hoc est redire, sed post tempus. svpremvm non est nomen,
|
|
sed adverbium, ut "torvum clamat". ciemvs autem est
|
20
|
hoc loco: dicimus more sollemni, {⁴³id est tertio}⁴³ 'vale, nos te ordine
|
|
quo natura permiserit cuncti sequemur'. {⁴³quidam dicunt eorum mor-
|
|
tuorum nomina ter vocari, qui in aliena terra dimittuntur, ut in VI.
|
|
"et magna manes ter voce vocavi".}⁴³
|
|