Aliquid praeterea—timide dicam, sed tamen dicendum 24.10
est—non enim opibus, non invidiosa gratia, non potentia
vix ferenda, sed commemoratione benefici, sed misericordia,
sed precibus aliquid attulimus etiam nos. Appellavi populum
tributim, submisi me et supplicavi; ultro me hercule se mihi
etiam offerentis, ultro pollicentis rogavi. Valuit causa 15
rogandi, non gratia. Nec si vir amplissimus, cui nihil est 25.1
quod roganti concedi non iure possit, de aliquo, ut dicis,
non impetravit, ego sum adrogans quod me valuisse dico.
Nam ut omittam illud quod ego pro eo laborabam qui
valebat ipse per sese, rogatio ipsa semper est gratiosissima 5
quae est officio necessitudinis coniuncta maxime. Neque
enim ego sic rogabam ut petere viderer, quia familiaris esset
meus, quia vicinus, quia huius parente semper plurimum
essem usus, sed ut quasi parenti et custodi salutis meae.
Non potentia mea sed causa rogationis fuit gratiosa. Nemo 10
mea restitutione laetatus est, nemo iniuria doluit, cui non
huius in me misericordia grata fuerit. Etenim si ante 26.1
reditum meum Cn. Plancio se volgo viri boni, cum hic
tribunatum peteret, ultro offerebant, cui nomen meum
absentis honori fuisset, ei meas praesentis preces non putas
profuisse? An Minturnenses coloni, quod C. Marium e 5
civili ferro atque ex impiis manibus eripuerunt, quod tecto
receperunt, quod fessum inedia fluctibusque recrearunt, quod
viaticum congesserunt, quod navigium dederunt, quod eum
linquentem terram eam quam servarat votis, ominibus
lacrimisque prosecuti sunt, aeterna in laude versantur; 10
Plancio, quod me vel vi pulsum vel ratione cedentem rece-
perit, iuverit, custodierit, his et senatui populoque Romano,
ut haberent quem reducerent, conservarit, honori hanc
fidem, misericordiam, virtutem fuisse miraris?