Ut placet, inquam.
|
1.29.6
|
Tum dicere exorsus est. Primum igitur, inquit, sic
|
|
agam, ut ipsi auctori huius disciplinae placet: consti-
|
|
tuam, quid et quale sit id, de quo quaerimus, non quo
|
|
ignorare vos arbitrer, sed ut ratione et via procedat
|
10
|
oratio. quaerimus igitur, quid sit extremum et ultimum
|
|
bonorum, quod omnium philosophorum sententia tale
|
|
debet esse, ut ad id omnia referri oporteat, ipsum
|
|
autem nusquam. hoc Epicurus in voluptate ponit,
|
|
quod summum bonum esse vult, summumque malum
|
15
|
dolorem, idque instituit docere sic: omne animal, si-
|
30.1
|
mul atque natum sit, voluptatem appetere eaque gau-
|
|
dere ut summo bono, dolorem aspernari ut summum
|
|
malum et, quantum possit, a se repellere, idque facere
|
|
nondum depravatum ipsa natura incorrupte atque in-
|
5
|
tegre iudicante. itaque negat opus esse ratione neque
|
|
disputatione, quam ob rem voluptas expetenda, fugien-
|
|
dus dolor sit. sentiri haec putat, ut calere ignem, ni-
|
|
vem esse albam, dulce mel. quorum nihil oportere ex-
|
|
quisitis rationibus confirmare, tantum satis esse admo-
|
10
|
nere. interesse enim inter argumentum conclusionem-
|
|
que rationis et inter mediocrem animadversionem atque
|
|
admonitionem. altera occulta quaedam et quasi invo-
|
|
luta aperiri, altera prompta et aperta iudicari. etenim
|
|
quoniam detractis de homine sensibus reliqui nihil est,
|
15
|
necesse est quid aut ad naturam aut contra sit a na-
|
|
tura ipsa iudicari. ea quid percipit aut quid iudicat,
|
|
quo aut petat aut fugiat aliquid, praeter voluptatem et
|
|
dolorem? Sunt autem quidam e nostris, qui haec sub-
|
31.1
|
tilius velint tradere et negent satis esse quid bonum
|
|
sit aut quid malum sensu iudicari, sed animo etiam ac
|
|
ratione intellegi posse et voluptatem ipsam per se esse
|
|
expetendam et dolorem ipsum per se esse fugiendum.
|
5
|
itaque aiunt hanc quasi naturalem atque insitam in ani-
|
|
mis nostris inesse notionem, ut alterum esse appeten-
|
|
dum, alterum aspernandum sentiamus. Alii autem, qui-
|
|
bus ego assentior, cum a philosophis compluribus per-
|
|
multa dicantur, cur nec voluptas in bonis sit numeranda
|
10
|
nec in malis dolor, non existimant oportere nimium nos
|
|
causae confidere, sed et argumentandum et accurate
|
|
disserendum et rationibus conquisitis de voluptate et
|
|
dolore disputandum putant.
|
|