Congerantur in unum omnia, ut idem oculis et 5.117.5
auribus captus sit, prematur etiam doloribus acerru-
mis corporis. qui primum per se ipsi plerumque con-
ficiunt hominem; sin forte longinquitate producti ve-
hementius tamen torquent, quam ut causa sit cur
ferantur, quid est tandem, dii boni, quod laboremus? 10
portus enim praesto est, quoniam mors †ibidem est,
aeternum nihil sentiendi receptaculum. Theodorus
Lysimacho mortem minitanti 'magnum vero' inquit
'effecisti, si cantharidis vim consecutus es', Paulus 118.1
Persi deprecanti, ne in triumpho duceretur, 'in tua id
quidem potestate est.' multa primo die, cum de ipsa
morte quaereremus, non pauca etiam postero, cum
ageretur de dolore, sunt dicta de morte, quae qui recor- 5
detur, haud sane periculum est ne non mortem aut
optandam aut certe non timendam putet. mihi quidem
in vita servanda videtur illa lex, quae in Graecorum
conviviis optinetur: 'aut bibat' inquit 'aut abeat.' et
recte. aut enim fruatur aliquis pariter cum aliis vo- 10
luptate potandi aut, ne sobrius in violentiam vinolen-
torum incidat, ante discedat. sic iniurias fortunae,
quas ferre nequeas, defugiendo relinquas. Haec ea-
dem, quae Epicurus, totidem verbis dicit Hieronymus.
  Quodsi is philosophis, quorum ea sententia est, ut 119.1
virtus per se ipsa nihil valeat, omneque, quod ho-
nestum nos et laudabile esse dicamus, id illi cassum
quiddam et inani vocis sono decoratum esse dicant,—
<si> i tamen semper beatum censent esse sapientem, 5
quid tandem a Socrate et Platone profectis philoso-
phis faciendum videtur? quorum alii tantam praestan-
tiam in bonis animi esse dicunt, ut ab is corporis et
externa obruantur, alii autem haec ne bona quidem
ducunt, in animo reponunt omnia. quorum contro- 120.1
versiam solebat tamquam honorarius arbiter iudicare
Carneades. nam cum, quaecumque bona Peripateticis,
eadem Stoicis commoda viderentur neque tamen Peri-
patetici plus tribuerent divitiis bonae valetudini cete- 5
ris rebus generis eiusdem quam Stoici, cum ea re, non
verbis ponderarentur, causam esse dissidendi negabat.
quare hunc locum ceterarum disciplinarum philosophi
quem ad modum optinere possint, ipsi viderint; mihi
tamen gratum est, quod de sapientium perpetua bene 10
vivendi facultate dignum quiddam philosophorum voce
profitentur.