DE FATO
|
|
LIBER.
|
|
. . . . quia pertinet ad mores, quod ἦθος illi vocant,
|
1.1
|
nos eam partem philosophiae de moribus appellare
|
|
solemus, sed decet augentem linguam Latinam nomi-
|
|
nare moralem; explicandaque vis est ratioque enun-
|
|
tiationum, quae Graeci ἀξιώματα vocant; quae de re
|
5
|
futura cum aliquid dicunt deque eo, quod possit fieri
|
|
aut non possit, quam vim habeant, obscura quaestio
|
|
est, quam περὶ δυνατῶν philosophi appellant, totaque
|
|
est λογική, quam rationem disserendi voco. Quod
|
|
autem in aliis libris feci, qui sunt de natura deorum,
|
10
|
itemque in iis, quos de divinatione edidi, ut in utram-
|
|
que partem perpetua explicaretur oratio, quo facilius
|
|
id a quoque probaretur, quod cuique maxime proba-
|
|
bile videretur, id in hac disputatione de fato casus
|
|
quidam ne facerem inpedivit. Nam cum essem in
|
2.1
|
Puteolano Hirtiusque noster, consul designatus, isdem
|
|
in locis, vir nobis amicissimus et his studiis, in qui-
|
|
bus nos a pueritia viximus, deditus, multum una era-
|
|
mus, maxime nos quidem exquirentes ea consilia, quae
|
5
|
ad pacem et ad concordiam civium pertinerent. Cum
|
|
enim omnes post interitum Caesaris novarum pertur-
|
|
bationum causae quaeri viderentur iisque esse occur-
|
|
rendum putaremus, omnis fere nostra in his delibera-
|
|
tionibus consumebatur oratio, idque et saepe alias
|
10
|
et quodam liberiore, quam solebat, et magis vacuo
|
|
ab interventoribus die, cum ad me ille venisset, primo
|
|
ea, quae erant cotidiana et quasi legitima nobis, de
|
|
pace et de otio.
|
|