Quapropter, si quid extra iudicium est quod homini 104.1
tribuendum sit, habetis hominem singulari pudore, virtute
cognita et spectata fide, amplissimo totius Etruriae nomine,
in utraque fortuna cognitum multis signis et virtutis et
humanitatis. Si quid in contraria parte in homine offen- 5
dendum est, habetis eum, ut nihil dicam amplius, qui
se homines coegisse fateatur. Sin hominibus remotis de
causa quaeritis, cum iudicium de vi sit, is qui arguitur
vim se hominibus armatis fecisse fateatur, verbo se, non
aequitate, defendere conetur, id quoque ei verbum ipsum 10
ereptum esse videatis, auctoritatem sapientissimorum homi-
num facere nobiscum, in iudicium non venire utrum
A. Caecina possederit necne, tamen doceri possedisse;
multo etiam minus quaeri A. Caecinae fundus sit necne,
me tamen id ipsum docuisse, fundum esse Caecinae: cum 15
haec ita sint, statuite quid vos tempora rei publicae de
armatis hominibus, quid illius confessio de vi, quid nostra
decisio de aequitate, quid ratio interdicti de iure admoneat
ut iudicetis.