Varie itaque quatitur, et mira eduntur
|
2.193.1
|
opera, alibi prostratis moenibus, alibi hiatu profundo
|
|
haustis, alibi egestis molibus, alibi emissis amnibus, non-
|
|
numquam etiam ignibus calidisve fontibus, alibi averso
|
|
fluminum cursu. praecedit vero comitaturque terribilis
|
5
|
sonus, alias murmuri similis, alias mugitibus aut clamori
|
|
humano armorumve pulsantium fragori, pro qualitate ma-
|
|
teriae excipientis formaque vel cavernarum vel cuniculi,
|
|
per quem meet, exilius grassante in angusto, eodem rauco
|
|
in recurvis, resultante in duris, fervente in umidis, fluctuante
|
10
|
in stagnantibus, furente contra solida. itaque et sine motu
|
194.1
|
saepe editur sonus. nec simplici modo quatitur umquam,
|
|
sed tremit vibratque. hiatus vero alias remanet ostendens
|
|
quae sorbuit, alias occultat ore conpresso rursusque ita
|
|
inducto solo, ut nulla vestigia exstent, urbibus plerumque
|
5
|
devoratis agrorumque tractu hausto. maritima autem ma-
|
|
xime quatiuntur, nec montuosa tali malo carent. exploratum
|
|
mihi est Alpes Appenninumque saepius tremuisse. et
|
195.1
|
autumno ac vere terrae crebrius moventur, sicut fulmina.
|
|
ideo Galliae et Aegyptus minime quatiuntur, quoniam hic
|
|
aestatis causa obstat, illic hiemis. item noctu saepius
|
|
quam interdiu. maximi autem motus existunt matutini
|
5
|
vespertinique, sed propinqua luce crebri, interdiu autem
|
|
circa meridiem. fiunt et solis lunaeque defectu, quoniam
|
|
tempestates tunc sopiuntur, praecipue vero cum sequitur
|
|
imbres aestus imbresve aestum.
|
|