Lysippum Sicyonium Duris negat ullius fuisse disci- 34.61.1
pulum, sed primo aerarium fabrum audendi rationem
cepisse pictoris Eupompi responso. eum enim interroga-
tum, quem sequeretur antecedentium, dixisse monstrata
hominum multitudine, naturam ipsam imitandam esse, non 5
artificem. plurima ex omnibus signa fecit, ut diximus, 62.1
fecundissimae artis, inter quae destringentem se, quem
M. Agrippa ante Thermas suas dicavit, mire gratum Ti-
berio principi. non quivit temperare sibi in eo, quam-
quam imperiosus sui inter initia principatus, transtulitque 5
in cubiculum alio signo substituto, cum quidem tanta
pop. R. contumacia fuit, ut theatri clamoribus reponi
apoxyomenon flagitaverit princepsque, quamquam adama-
tum, reposuerit. nobilitatur Lysippus et temulenta tibi- 63.1
cina et canibus ac venatione, in primis vero quadriga
cum Sole Rhodiorum. fecit et Alexandrum Magnum multis
operibus, a pueritia eius orsus, quam statuam inaurari
iussit Nero princeps delectatus admodum illa; dein, cum 5
pretio perisset gratia artis, detractum est aurum, pretio-
siorque talis existimabatur etiam cicatricibus operis atque
concisuris, in quibus aurum haeserat, remanentibus. idem 64.1
fecit Hephaestionem, Alexandri Magni amicum, quem qui-
dam Polyclito adscribunt, cum is centum prope annis ante
fuerit; item Alexandri venationem, quae Delphis sacrata
est, Athenis Satyrum, turmam Alexandri, in qua amicorum 5
eius imagines summa omnium similitudine expressit; hanc
Metellus Macedonia subacta transtulit Romam. fecit et
quadrigas multorum generum. statuariae arti plurimum 65.1
traditur contulisse capillum exprimendo, capita minora
faciendo quam antiqui, corpora graciliora siccioraque, per
quae proceritas signorum maior videretur. non habet
Latinum nomen symmetria, quam diligentissime custodiit 5
nova intactaque ratione quadratas veterum staturas per-
mutando, vulgoque dicebat ab illis factos quales essent
homines, a se quales viderentur esse. propriae huius
videntur esse argutiae operum custoditae in minimis quo-
que rebus. 10