Imaginum quidem pictura, qua maxime similes 35.4.1
in aevum propagabantur figurae, in totum exolevit. aerei
ponuntur clipei argentea facie, surdo figurarum discri-
mine; statuarum capita permutantur, volgatis iam pridem
salibus etiam carminum. adeo materiam conspici malunt 5
omnes quam se nosci. et inter haec pinacothecas veteri-
bus tabulis consuunt alienasque effigies colunt, ipsi ho-
norem non nisi in pretio ducentes, ut frangat heres
furisque detrahat laque<o>. itaque nullius effigie vivente 5.1
imagines pecuniae, non suas, relincunt. iidem palaestras
athletarum imaginibus et ceromata sua exornant, Epicuri
voltus per cubicula gestant ac circumferunt secum. natali
eius sacrificant, feriasque omni mense vicesima luna 5
custodiunt, quas icadas vocant, ii maxime, qui se ne
viventes quidem nosci volunt. ita est profecto: artes de-
sidia perdidit, et quoniam animorum imagines non sunt,
ne<g>leguntur etiam corporum. aliter apud maiores in atriis 6.1
haec erant, quae spectarentur; non signa externorum arti-
ficum nec aera aut marmora: expressi cera vultus singulis
disponebantur armariis, ut essent imagines, quae comi-
tarentur gentilicia funera, semperque defuncto aliquo totus 5
aderat familiae eius qui umquam fuerat populus. stem-
mata vero lineis discurrebant ad imagines pictas. tabulina 7.1
codicibus implebantur et monimentis rerum in magistratu
gestarum. aliae foris et circa limina animorum ingentium
imagines erant adfixis hostium spoliis, quae nec emptori
refigere liceret, triumphabantque etiam dominis mutatis 5
<a>et<erna>e domus. erat haec stimulatio ingens, exprobrantibus
tectis cotidie inbellem dominum intrare in alienum trium-
phum. exstat Messalae oratoris indignatio, quae pro- 8.1
hibuit inseri genti suae Laevinorum alienam imaginem.
similis causa Messalae seni expressit volumina illa quae
de familiis condidit, cum Scipionis Pomponiani transisset
atrium vidissetque adoptione testamentaria Salvittones— 5
hoc enim fuerat cognomen—Africanorum dedecori in-
repentes Scipionum nomini. sed—pace Messalarum
dixisse liceat—etiam mentiri clarorum imagines erat
aliquis virtutum amor multoque honestius quam mereri,
ne quis suas expeteret. 10