Post sepulturam va<n>ae manium ambages.
|
7.188.1
|
omnibus a suprem<o> die eadem quae ante primum, nec magis
|
|
a morte sensus ullus aut corpori aut animae quam ante na-
|
|
talem. eadem enim vanitas in futurum etiam se propagat
|
|
et in mortis quoque tempora ipsa sibi vitam mentitur, alias
|
5
|
inmortalitatem animae, alias transfigurationem, alias sensum
|
|
inferis dando et manes colendo deumque faciendo qui iam
|
|
etiam homo esse desierit, ceu vero ullo modo spirandi ratio
|
|
ceteris animalibus distet aut non diuturniora in vita multa
|
|
reperiantur, quibus nemo similem divinat inmortalitatem.
|
10
|
quod autem corpus animae per se? quae materia? ubi
|
189.1
|
cogitatio illi? quo modo visus, auditus aut qui tangit? quis
|
|
usus e<x ii>s aut quod sine <i>is bonum? quae deinde sedes
|
|
quantave multitudo tot saeculis animarum velut umbrarum?
|
|
puerilium ista delenimentorum avidaeque numquam desinere
|
5
|
mortalitatis commenta sunt. similis et de adservandis cor-
|
|
poribus hominum ac revivescendi promisso Democrit<i>
|
|
vanitas, qui non revixit ipse. quae, malum, ista dementia
|
190.1
|
est iterari vitam morte? quaeve genitis quies umquam, si
|
|
in sublim<i> sensus animae manet, inter inferos umbrae?
|
|
perdit profecto ista dulcedo credulitasque praecipuum na-
|
|
turae bonum, mortem, ac duplicat obitu<r>i dolorem etiam
|
5
|
post futuri aestimatione. etenim si dulce vivere est, cui
|
|
potest esse vixisse? at quanto facilius certiusque sibi quem-
|
|
que credere, specimen securitatis antegenitali sumere expe-
|
|
rimento!
|
|