LIBER QVINTVS
<PROHOEMIVM>
  Fuerunt et clari quidem auctores quibus solum uideretur 5.pr.1.1
oratoris officium docere (namque et adfectus duplici ratione
excludendos putabant, primum quia uitium esset omnis
animi perturbatio, deinde quia iudicem a ueritate depelli
misericordia gratia ira similibusque non oporteret: et uolup- 5
tatem audientium petere, cum uincendi tantum gratia dice-
retur, non modo agenti superuacuum, sed uix etiam uiro
dignum arbitrabantur), plures uero qui nec ab illis sine dubio 2.1
partibus rationem orandi summouerent, hoc tamen pro-
prium atque praecipuum crederent opus, sua confirmare et
quae <ex> aduerso proponerentur refutare. Vtrumcumque est 3.1
(neque enim hoc loco meam interpono sententiam), hic erit
liber illorum opinione maxime necessarius, quo toto haec
sola tractantur: quibus sane et ea quae de iudicialibus causis
iam dicta sunt seruiunt. Nam neque prohoemii neque narra- 4.1
tionis est alius usus quam ut huic iudicem praeparent, et
status nosse atque ea de quibus supra scripsimus intueri
superuacuum foret nisi ad hanc perueniremus. Denique ex 5.1
quinque quas iudicialis materiae fecimus partibus quae-
cumque alia potest aliquando necessaria causae non esse:
lis nulla est cui probatione opus non sit. Eius praecepta sic
optime diuisuri uidemur ut prius quae in commune ad omnis 5
quaestiones pertinent ostendamus, deinde quae in quoque
causae genere propria sunt exequamur.