LIBER SEPTIMVS
<PROHOEMIVM>
  De inuentione, ut arbitror, satis dictum est: neque enim 7.pr.1.1
ea demum quae ad docendum pertinent executi sumus,
uerum etiam motus animorum tractauimus. Sed ut opera
extruentibus satis non est saxa atque materiam et cetera
aedificanti utilia congerere nisi disponendis eis conlocandis- 5
que artificium manus adhibeatur: sic in dicendo quamlibet
abundans rerum copia cumulum tantum habeat atque con-
gestum nisi illas eadem dispositio in ordinem digestas atque
inter se commissas deuinxerit. Nec inmerito secunda quin- 2.1
que partium posita est, cum sine ea prior nihil ualeat. Neque
enim quamquam fusis omnibus membris statua sit nisi con-
locetur, et si quam in corporibus nostris aliorumue anima-
lium partem permutes et transferas, licet habeat eadem 5
omnia, prodigium sit tamen: et artus etiam leuiter loco moti
perdunt quo uiguerunt usum, et turbati exercitus sibi ipsi
sunt impedimento. Nec mihi uidentur errare qui ipsam 3.1
rerum naturam stare ordine putant, quo confuso peritura
sint omnia. Sic oratio carens hac uirtute tumultuetur necesse
est et sine rectore fluitet nec cohaereat sibi, multa repetat,
multa transeat, uelut nocte in ignotis locis errans, nec initio 5
nec fine proposito casum potius quam consilium sequatur.
  Quapropter totus hic liber seruiat diuisioni, quae quidem, 4.1
si certa aliqua uia tradi in omnis materias ullo modo posset,
non tam paucis contigisset. Sed cum infinitae litium formae
fuerint futuraeque sint et tot saeculis nulla reperta sit causa
quae esset tota alteri similis, sapiat oportet actor et uigilet 5
et inueniat et iudicet et consilium a se ipso petat. Neque in-
fitias eo quaedam esse quae demonstrari possint, eaque non
omittam.