DIALOGORVM LIBER VII
|
|
AD GALLIONEM
|
|
DE VITA BEATA
|
|
Viuere, Gallio frater, omnes beate uolunt, sed ad per-
|
7.1.1.1
|
uidendum quid sit quod beatam uitam efficiat caligant;
|
|
adeoque non est facile consequi beatam uitam ut eo
|
|
quisque ab ea longius recedat quo ad illam concitatius
|
|
fertur, si uia lapsus est; quae ubi in contrarium ducit, ipsa
|
5
|
uelocitas maioris interualli causa fit.
|
|
Proponendum est itaque primum quid sit quod ad-
|
|
petamus; tunc circumspiciendum qua contendere illo
|
|
celerrime possimus, intellecturi in ipso itinere, si modo
|
|
rectum erit, quantum cotidie profligetur quantoque pro-
|
10
|
pius ab eo simus ad quod nos cupiditas naturalis inpellit.
|
|
Quam diu quidem passim uagamur non ducem secuti sed
|
2.1
|
fremitum et clamorem dissonum in diuersa uocantium,
|
|
conteretur uita inter errores, breuis etiam si dies noctesque
|
|
bonae menti laboremus. Decernatur itaque et quo tenda-
|
|
mus et qua, non sine perito aliquo cui explorata sint ea in
|
5
|
quae procedimus, quoniam quidem non eadem hic quae in
|
|
ceteris peregrinationibus condicio est: in illis comprensus
|
|
aliquis limes et interrogati incolae non patiuntur errare,
|
|
at hic tritissima quaeque uia et celeberrima maxime de-
|
|
cipit. Nihil ergo magis praestandum est quam ne pecorum
|
3.1
|
ritu sequamur antecedentium gregem, pergentes non quo
|
|
eundum est sed quo itur. Atqui nulla res nos maioribus
|
|
malis inplicat quam quod ad rumorem componimur,
|
|
optima rati ea quae magno adsensu recepta sunt, quodque
|
5
|
exempla <nobis pro> bonis multa sunt nec ad rationem
|
|
sed ad similitudinem uiuimus. Inde ista tanta coacer-
|
4.1
|
uatio aliorum super alios ruentium. Quod in strage homi-
|
|
num magna euenit, cum ipse se populus premit—nemo
|
|
ita cadit ut non et alium in se adtrahat, primique exi-
|
|
tio sequentibus sunt—hoc in omni uita accidere uideas
|
5
|
licet. Nemo sibi tantummodo errat, sed alieni erroris et
|
|
causa et auctor est; nocet enim adplicari antecedenti-
|
|
bus et, dum unusquisque mauult credere quam iudicare,
|
|
numquam de uita iudicatur, semper creditur, uersatque
|
|
nos et praecipitat traditus per manus error. Alienis peri-
|
10
|
mus exemplis: sanabimur, [si] separemur modo a coetu.
|
|
Nunc uero stat contra rationem defensor mali sui populus.
|
5.1
|
Itaque id euenit quod in comitiis, in quibus eos factos esse
|
|
praetores idem qui fecere mirantur, cum se mobilis fauor
|
|
circumegit: eadem probamus, eadem reprehendimus; hic
|
|
exitus est omnis iudicii in quo secundum plures datur.
|
5
|