Cum de beata uita agetur, non est quod mihi illud
|
7.2.1.1
|
discessionum more respondeas: 'haec pars maior esse
|
|
uidetur.' Ideo enim peior est. Non tam bene cum rebus
|
|
humanis agitur ut meliora pluribus placeant: argumentum
|
|
pessimi turba est. Quaeramus ergo quid optimum factu
|
2.1
|
sit, non quid usitatissimum, et quid nos in possessione
|
|
felicitatis aeternae constituat, non quid uulgo, ueritatis
|
|
pessimo interpreti, probatum sit. Vulgum autem tam
|
|
chlamydatos quam coronatos uoco; non enim colorem
|
5
|
uestium quibus praetexta sunt corpora aspicio. Oculis de
|
|
homine non credo, habeo melius et certius lumen quo a
|
|
falsis uera diiudicem: animi bonum animus inueniat.
|
|
Hic, si umquam respirare illi et recedere in se uacauerit,
|
|
o quam sibi ipse uerum tortus a se fatebitur ac dicet:
|
10
|
'quidquid feci adhuc infectum esse mallem, quidquid dixi
|
3.1
|
cum recogito, mutis inuideo, quidquid optaui inimico-
|
|
rum execrationem puto, quidquid timui, di boni, quanto
|
|
leuius fuit quam quod concupii! Cum multis inimicitias
|
|
gessi et in gratiam ex odio, si modo ulla inter malos gratia
|
5
|
est, redii: mihi ipsi nondum amicus sum. Omnem operam
|
|
dedi ut me multitudini educerem et aliqua dote notabilem
|
|
facerem: quid aliud quam telis me opposui et maleuolentiae
|
|
quod morderet ostendi? Vides istos qui eloquentiam lau-
|
4.1
|
dant, qui opes sequuntur, qui gratiae adulantur, qui poten-
|
|
tiam extollunt? omnes aut sunt hostes aut, quod in aequo
|
|
est, esse possunt; quam magnus mirantium tam magnus in-
|
|
uidentium populus est. Quin potius quaero aliquod usu
|
5
|
bonum, quod sentiam, non quod ostendam? ista quae
|
|
spectantur, ad quae consistitur, quae alter alteri stupens
|
|
monstrat, foris nitent, introrsus misera sunt.'
|
|