Quaeramus aliquod non in speciem bonum, sed solidum 7.3.1.1
et aequale et a secretiore parte formosius; hoc eruamus.
Nec longe positum est: inuenietur, scire tantum opus est
quo manum porrigas; nunc uelut in tenebris uicina transi-
mus, offensantes ea ipsa quae desideramus. 5
  Sed ne te per circumitus traham, aliorum quidem opi- 2.1
niones praeteribo—nam et enumerare illas longum est et
coarguere: nostram accipe. Nostram autem cum dico, non
alligo me ad unum aliquem ex Stoicis proceribus: est et
mihi censendi ius. Itaque aliquem sequar, aliquem iubebo 5
sententiam diuidere, fortasse et post omnes citatus nihil
inprobabo ex iis quae priores decreuerint et dicam 'hoc
amplius censeo'. Interim, quod inter omnis Stoicos con- 3.1
uenit, rerum naturae adsentior; ab illa non deerrare et ad
illius legem exemplumque formari sapientia est.
  Beata est ergo uita conueniens naturae suae, quae non
aliter contingere potest quam si primum sana mens est 5
et in perpetua possessione sanitatis suae, deinde fortis ac
uehemens, tunc pulcherrime patiens, apta temporibus, cor-
poris sui pertinentiumque ad id curiosa non anxie, tum
aliarum rerum quae uitam instruunt diligens sine ad-
miratione cuiusquam, usura fortunae muneribus, non ser- 10
uitura. Intellegis, etiam si non adiciam, sequi perpetuam 4.1
tranquillitatem, libertatem, depulsis iis quae aut irritant
nos aut territant; nam uoluptatibus et * * * pro illis quae
parua ac fragilia sunt et †ipsis flagitiis noxia† ingens gau-
dium subit, inconcussum et aequale, tum pax et concordia 5
animi et magnitudo cum mansuetudine; omnis enim ex
infirmitate feritas est.