Potest aliter quoque definiri bonum nostrum, id est
|
7.4.1.1
|
eadem sententia non isdem comprendi uerbis. Quemad-
|
|
modum idem exercitus modo latius panditur modo in
|
|
angustum coartatur et aut in cornua sinuata media parte
|
|
curuatur aut recta fronte explicatur, uis illi, utcumque
|
5
|
ordinatus est, eadem est et uoluntas pro eisdem partibus
|
|
standi, ita finitio summi boni alias diffundi potest et ex-
|
|
porrigi, alias colligi et in se cogi. Idem itaque erit, si
|
2.1
|
dixero 'summum bonum est animus fortuita despiciens,
|
|
uirtute laetus' aut 'inuicta uis animi, perita rerum, placida
|
|
in actu cum humanitate multa et conuersantium cura'.
|
|
Licet et ita finire, ut beatum dicamus hominem eum cui
|
5
|
nullum bonum malumque sit nisi bonus malusque animus,
|
|
honesti cultorem, uirtute contentum, quem nec extollant
|
|
fortuita nec frangant, qui nullum maius bonum eo quod
|
|
sibi ipse dare potest nouerit, cui uera uoluptas erit uolu-
|
|
ptatum contemptio. Licet, si euagari uelis, idem in aliam
|
3.1
|
atque aliam faciem salua et integra potestate transferre;
|
|
quid enim prohibet nos beatam uitam dicere liberum
|
|
animum et erectum et interritum ac stabilem, extra
|
|
metum, extra cupiditatem positum, cui unum bonum sit
|
5
|
honestas, unum malum turpitudo, cetera uilis turba rerum
|
|
nec detrahens quicquam beatae uitae nec adiciens, sine
|
|
auctu ac detrimento summi boni ueniens ac recedens?
|
|
Hunc ita fundatum necesse est, uelit nolit, sequatur
|
4.1
|
hilaritas continua et laetitia alta atque ex alto ueniens, ut
|
|
qui suis gaudeat nec maiora domesticis cupiat. Quidni ista
|
|
bene penset cum minutis et friuolis et non perseuerantibus
|
|
corpusculi motibus? Quo die infra uoluptatem fuerit, et
|
5
|
infra dolorem erit; uides autem quam malam et noxio-
|
|
sam seruitutem seruiturus sit quem uoluptates doloresque,
|
|
incertissima dominia inpotentissimaque, alternis posside-
|
|
bunt: ergo exeundum ad libertatem est. Hanc non alia
|
5.1
|
res tribuit quam fortunae neglegentia: tum illud orietur
|
|
inaestimabile bonum, quies mentis in tuto conlocatae et
|
|
sublimitas expulsisque erroribus ex cognitione ueri gaudium
|
|
grande et inmotum comitasque et diffusio animi, quibus
|
5
|
delectabitur non ut bonis sed ut ex bono suo ortis.
|
|