Quoniam liberaliter agere coepi, potest beatus dici 7.5.1.1
qui nec cupit nec timet beneficio rationis, quoniam et
saxa timore et tristitia carent nec minus pecudes; non ideo
tamen quisquam felicia dixerit quibus non est felicitatis
intellectus. Eodem loco pone homines quos in numerum 2.1
pecorum et animalium redegit hebes natura et ignoratio
sui. Nihil interest inter hos et illa, quoniam illis nulla ratio
est, his praua et malo suo atque in peruersum sollers;
beatus enim dici nemo potest extra ueritatem proiectus. 5
Beata ergo uita est in recto certoque iudicio stabilita et 3.1
inmutabilis. Tunc enim pura mens est et soluta omnibus
malis, quae non tantum lacerationes sed etiam uellicationes
effugerit, statura semper ubi constitit ac sedem suam etiam
irata et infestante fortuna uindicatura. Nam quod ad 4.1
uoluptatem pertinet, licet circumfundatur undique et per
omnis uias influat animumque blandimentis suis leniat
aliaque ex aliis admoueat quibus totos partesque nostri
sollicitet, quis mortalium, cui ullum superest hominis 5
uestigium, per diem noctemque titillari uelit et deserto
animo corpori operam dare?
  'Sed animus quoque' inquit 'uoluptates habebit suas.' 6.1.1
Habeat sane sedeatque luxuriae et uoluptatium arbiter;
inpleat se eis omnibus quae oblectare sensus solent, deinde
praeterita respiciat et exoletarum uoluptatium memor ex-
ultet prioribus futurisque iam immineat ac spes suas ordi- 5
net et, dum corpus in praesenti sagina iacet, cogitationes ad
futura praemittat: hoc mihi uidebitur miserior, quoniam
mala pro bonis legere dementia est. Nec sine sanitate
quisquam beatus est nec sanus cui futura pro optimis
adpetuntur. Beatus ergo est iudicii rectus; beatus est 2.1
praesentibus qualiacumque sunt contentus amicusque rebus
suis; beatus est is cui omnem habitum rerum suarum ratio
commendat.