Vident et in iliis qui summum bonum dixerunt quam
|
7.7.1.1
|
turpi illud loco posuerint. Itaque negant posse uoluptatem
|
|
a uirtute diduci et aiunt nec honeste quemquam uiuere
|
|
ut non iucunde uiuat, nec iucunde ut non honeste quoque.
|
|
Non uideo quomodo ista tam diuersa in eandem copulam
|
5
|
coiciantur. Quid est, oro uos, cur separari uoluptas a
|
|
uirtute non possit? uidelicet, quia omne bonis ex uirtute
|
|
principium est, ex huius radicibus etiam ea quae uos et
|
|
amatis et expetitis oriuntur? Sed si ista indiscreta essent,
|
|
non uideremus quaedam iucunda sed inhonesta, quae-
|
10
|
dam uero honestissima sed aspera, per dolores exigenda.
|
|
Adice nunc quod uoluptas etiam ad uitam turpissimam
|
2.1
|
uenit, at uirtus malam uitam non admittit, et infelices
|
|
quidam non sine uoluptate, immo ob ipsam uoluptatem
|
|
sunt; quod non eueniret si uirtuti se uoluptas inmiscuisset,
|
|
qua uirtus saepe caret, numquam indiget. Quid dissimilia,
|
3.1
|
immo diuersa componitis? Altum quiddam est uirtus, ex-
|
|
celsum et regale, inuictum infatigabile: uoluptas humile
|
|
seruile, inbecillum caducum, cuius statio ac domicilium
|
|
fornices et popinae sunt. Virtutem in templo conuenies,
|
5
|
in foro in curia, pro muris stantem, puluerulentam colo-
|
|
ratam, callosas habentem manus: uoluptatem latitantem
|
|
saepius ac tenebras captantem circa balinea ac sudatoria
|
|
ac loca aedilem metuentia, mollem eneruem, mero atque
|
|
unguento madentem, pallidam aut fucatam et medica-
|
10
|
mentis pollinctam. Summum bonum inmortale est, nescit
|
4.1
|
exire, nec satietatem habet nec paenitentiam; numquam
|
|
enim recta mens uertitur nec sibi odio est nec quicquam
|
|
†mutauit† optima. At uoluptas tunc cum maxime delectat
|
|
extinguitur; non multum loci habet, itaque cito inplet et
|
5
|
taedio est et post primum impetum marcet. Nec id umquam
|
|
certum est cuius in motu natura est: ita ne potest quidem
|
|
ulla eius esse substantia quod uenit transitque celerrime in
|
|
ipso usu sui periturum; eo enim pertendit ubi desinat, et
|
|
dum incipit spectat ad finem.
|
10
|