Quid quod tam bonis quam malis uoluptas inest nec 7.8.1.1
minus turpes dedecus suum quam honestos egregia dele-
ctant? Ideoque praeceperunt ueteres optimam sequi uitam,
non iucundissimam, ut rectae ac bonae uoluntatis non dux
sed comes sit uoluptas. Natura enim duce utendum est; 5
hanc ratio obseruat, hanc consulit. Idem est ergo beate 2.1
uiuere et secundum naturam. Hoc quid sit iam aperiam:
si corporis dotes et apta naturae conseruarimus diligenter
et inpauide tamquam in diem data et fugacia, si non
subierimus eorum seruitutem nec nos aliena possederint, si 5
corpori grata et aduenticia eo nobis loco fuerint quo sunt
in castris auxilia et armaturae leues—seruiant ista, non
imperent—ita demum utilia sunt menti. Incorruptus uir 3.1
sit externis et insuperabilis miratorque tantum sui,
    fidens animo atque in utrumque paratus,
artifex uitae; fiducia eius non sine scientia sit, scientia non
sine constantia; maneant illi semel placita nec ulla in 5
decretis eius litura sit. Intellegitur, etiam si non adiecero,
compositum ordinatumque fore talem uirum et in iis
quae aget cum comitate magnificum. †erat uera. Ratio 4.1
uera† sensibus inritata et capiens inde principia—nec
enim habet aliud unde conetur aut unde ad uerum im-
petum capiat—in se reuertatur. Nam mundus quoque
cuncta complectens rectorque uniuersi deus in exteriora 5
quidem tendit, sed tamen introsum undique in se redit.
Idem nostra mens faciat: cum secuta sensus suos per illos
se ad externa porrexerit, et illorum et sui potens sit. Hoc 5.1
modo una efficietur uis ac potestas concors sibi et ratio illa
certa nascetur, non dissidens nec haesitans in opinionibus
comprensionibusque nec in persuasione, quae cum se
disposuit et partibus suis consensit et, ut ita dicam, con- 5
cinuit, summum bonum tetigit. Nihil enim praui, nihil 6.1
lubrici superest, nihil in quo arietet aut labet; omnia
faciet ex imperio suo nihilque inopinatum accidet, sed
quidquid agetur in bonum exibit facile et parate et sine
tergiuersatione agentis; nam pigritia et haesitatio pugnam 5
et inconstantiam ostendit. Quare audaciter licet profitea-
ris summum bonum esse animi concordiam; uirtutes enim
ibi esse debebunt ubi consensus atque unitas erit: dissident
uitia.