Cum dico me nihil uoluptatis causa facere, de illo
|
7.11.1.1
|
loquor sapiente, cui soli concedimus uoluptatem. Non uoco
|
|
autem sapientem supra quem quicquam est, nedum uolu-
|
|
ptas. Atqui ab hac occupatus quomodo resistet labori et
|
|
periculo, egestati et tot humanam uitam circumstrepenti-
|
5
|
bus minis? Quomodo conspectum mortis, quomodo dolores
|
|
feret, quomodo mundi fragores et tantum acerrimorum
|
|
hostium, a tam molli aduersario uictus? 'Quidquid uoluptas
|
|
suaserit faciet.' Age, non uides quam multa suasura sit?
|
|
'Nihil' inquit 'poterit turpiter suadere, quia adiuncta
|
2.1
|
uirtuti est.' Non uides iterum quale sit summum bonum
|
|
cui custode opus est ut bonum sit? Virtus autem quomodo
|
|
uoluptatem reget, quam sequitur, cum sequi parentis sit,
|
|
regere imperantis? a tergo ponis quod imperat? Egregium
|
5
|
autem habet uirtus apud uos officium, uoluptates prae-
|
|
gustare! Sed uidebimus an apud quos tam contumeliose
|
3.1
|
tractata uirtus est adhuc uirtus sit, quae habere nomen
|
|
suum non potest, si loco cessit; interim, de quo agitur,
|
|
multos ostendam uoluptatibus obsessos, in quos fortuna
|
|
omnia munera sua effudit, quos fatearis necesse est malos.
|
5
|
Aspice Nomentanum et Apicium, terrarum ac maris, ut
|
4.1
|
isti uocant, bona conquirentis et super mensam reco-
|
|
gnoscentis omnium gentium animalia; uide hos eosdem e
|
|
suggestu rosae despectantis popinam suam, aures uocum
|
|
sono, spectaculis oculos, saporibus palatum suum delectan-
|
5
|
tis; mollibus lenibusque fomentis totum lacessitur eorum
|
|
corpus et, ne nares interim cessent, odoribus uariis in-
|
|
ficitur locus ipse in quo luxuriae parentatur. Hos esse in
|
|
uoluptatibus dices, nec tamen illis bene erit, quia non bono
|
|
gaudent.
|
10
|