In ea quidem ipse sententia sum—inuitis hoc nostris 7.13.1.1
popularibus dicam—sancta Epicurum et recta praecipere
et si propius accesseris tristia; uoluptas enim illa ad paruum
et exile reuocatur et quam nos uirtuti legem dicimus, eam
ille dicit uoluptati. Iubet illam parere naturae; parum est 5
autem luxuriae quod naturae satis est. Quid ergo est? 2.1
Ille, quisquis desidiosum otium et gulae ac libidinis uices
felicitatem uocat, bonum malae rei quaerit auctorem et,
cum illo uenit blando nomine inductus, sequitur uolupta-
tem non quam audit sed quam attulit, et uitia sua cum 5
coepit putare similia praeceptis, indulget illis non timide
nec obscure, luxuriatur etiam inde aperto capite. Itaque
non dicam quod plerique nostrorum, sectam Epicuri
flagitiorum magistram esse, sed illud dico: male audit,
infamis est. 'At inmerito.' Hoc scire qui potest nisi interius 3.1
admissus? frons eius ipsa dat locum fabulae et ad malam
spem inritat. Hoc tale est quale uir fortis stolam indutus:
constat tibi pudicitia, uirilitas salua est, nulli corpus tuum
turpi patientiae uacat, sed in manu tympanum est. Titulus 5
itaque honestus eligatur et inscriptio ipsa excitans animum:
quae stat, inuenerunt uitia.
  Quisquis ad uirtutem accessit, dedit generosae indolis 4.1
specimen: qui uoluptatem sequitur uidetur eneruis, fractus,
†degenerans uiro†, peruenturus in turpia nisi aliquis di-
stinxerit illi uoluptates, ut sciat quae ex eis intra naturale
desiderium resistant, quae praeceps ferantur infinitaeque 5
sint et quo magis inplentur eo magis inexplebiles. Agedum, 5.1
uirtus antecedat, tutum erit omne uestigium. Et uoluptas
nocet nimia: in uirtute non est uerendum ne quid nimium
sit, quia in ipsa est modus; non est bonum quod magni-
tudine laborat sua. Rationalem porro sortitis naturam quae 5
melius res quam ratio proponitur? Et si placet ista iunctura,
si hoc placet ad beatam uitam ire comitatu, uirtus ante-
cedat, comitetur uoluptas et circa corpus ut umbra uerse-
tur: uirtutem quidem, excelsissimam dominam, uoluptati
tradere ancillam nihil magnum animo capientis est. 10