'Aliter' inquis 'loqueris, aliter uiuis.' Hoc, malignissima
|
7.18.1.1
|
capita et optimo cuique inimicissima, Platoni obiectum
|
|
est, obiectum Epicuro, obiectum Zenoni; omnes enim
|
|
isti dicebant non quemadmodum ipsi uiuerent, sed quem-
|
|
admodum esset <et> ipsis uiuendum. De uirtute, non de me
|
5
|
loquor, et cum uitiis conuicium facio, in primis meis facio:
|
|
cum potuero, uiuam quomodo oportet. Nec malignitas
|
2.1
|
me ista multo ueneno tincta deterrebit ab optimis; ne
|
|
uirus quidem istud quo alios spargitis, quo uos necatis,
|
|
me inpediet quominus perseuerem laudare uitam non
|
|
quam ago sed quam agendam scio, quominus uirtutem
|
5
|
adorem et ex interuallo ingenti reptabundus sequar. Ex-
|
3.1
|
pectabo scilicet ut quicquam maliuolentiae inuiolatum sit,
|
|
cui sacer nec Rutilius fuit nec Cato? Curet aliquis an istis
|
|
nimis diues uideatur quibus Demetrius Cynicus parum
|
|
pauper est? Virum acerrimum et contra omnia naturae
|
5
|
desideria pugnantem, hoc pauperiorem quam ceteros
|
|
Cynicos quod, cum sibi interdixerit habere, interdixit et
|
|
poscere, negant satis egere. Vides enim: non uirtutis
|
|
scientiam sed egestatis professus est. Diodorum, Epicureum
|
19.1.1
|
philosophum, qui intra paucos dies finem uitae suae
|
|
manu sua inposuit, negant ex decreto Epicuri fecisse
|
|
quod sibi gulam praesecuit: alii dementiam uideri uolunt
|
|
factum hoc eius, alii temeritatem. Ille interim beatus ac
|
5
|
plenus bona conscientia reddidit sibi testimonium uita
|
|
excedens laudauitque aetatis in portu et ad ancoram actae
|
|
quietem et dixit quod uos inuiti audistis, quasi uobis quo-
|
|
que faciendum sit:
|
|
uixi et quem dederat cursum fortuna peregi.
|
10
|
De alterius uita, de alterius morte disputatis et ad nomen
|
2.1
|
magnorum ob aliquam eximiam laudem uirorum, sicut
|
|
ad occursum ignotorum hominum minuti canes, latratis;
|
|
expedit enim uobis neminem uideri bonum, quasi aliena
|
|
uirtus exprobratio delictorum †omnium† sit. Inuidi
|
5
|
splendida cum sordibus uestris confertis nec intellegitis
|
|
quanto id uestro detrimento audeatis. Nam si illi qui uir-
|
|
tutem sequuntur auari libidinosi ambitiosique sunt, quid
|
|
uos estis quibus ipsum nomen uirtutis odio est? Nega-
|
3.1
|
tis quemquam praestare quae loquitur nec ad exemplar
|
|
orationis suae uiuere: quid mirum, cum loquantur fortia
|
|
ingentia, omnis humanas tempestates euadentia? Cum refi-
|
|
gere se crucibus conentur—in quas unusquisque uestrum
|
5
|
clauos suos ipse adigit—ad supplicium tamen acti stipi-
|
|
tibus singulis pendent: hi qui in se ipsi animum ad-
|
|
uertunt quot cupiditatibus tot crucibus distrahuntur. At
|
|
maledici, in alienam contumeliam uenusti sunt. Crederem
|
|
illis hoc uacare, nisi quidam ex patibulo suo spectatores
|
10
|
conspuerent.
|
|