Videor mihi intueri animum tuum incensum et effer- 2.3.1.1
uescentem, paras adclamare: 'haec sunt quae auctoritatem
praeceptis uestris detrahant. Magna promittitis et quae ne
optari quidem, nedum credi possint. Deinde ingentia locuti
cum pauperem negastis esse sapientem, non negatis solere 5
illi et seruum et tectum et cibum deesse; cum sapientem
negastis insanire, non negatis et alienari et parum sana
uerba emittere et quidquid uis morbi cogit audere; cum
sapientem negastis seruum esse, idem non itis infitias et
ueniturum et imperata facturum et domino suo seruilia 10
praestaturum ministeria: ita sublato alte supercilio in
eadem quae ceteri descenditis mutatis rerum nominibus.
Tale itaque aliquid et in hoc esse suspicor, quod prima 2.1
specie pulchrum atque magnificum est, nec iniuriam nec
contumeliam accepturum esse sapientem. Multum autem
interest utrum sapientem extra indignationem an extra
iniuriam ponas. Nam si dicis illum aequo animo laturum, 5
nullum habet priuilegium, contigit illi res uulgaris et quae
discitur ipsa iniuriarum adsiduitate, patientia; si negas
accepturum iniuriam, id est neminem illi temptaturum
facere, omnibus relictis negotiis Stoicus fio.'
  Ego uero sapientem non imaginario honore uerborum 3.1
exornare constitui, sed eo loco ponere quo nulla permittatur
iniuria. 'Quid ergo? nemo erit qui lacessat, qui temptet?'
Nihil in rerum natura tam sacrum est quod sacrilegum non
inueniat, sed non ideo diuina minus in sublimi sunt si 5
existunt qui magnitudinem multum ultra se positam non
tacturi adpetant; inuulnerabile est non quod non feritur,
sed quod non laeditur: ex hac tibi nota sapientem ex-
hibebo. Numquid dubium est quin certius robur sit 4.1
quod non uincitur quam quod non lacessitur, cum dubiae
sint uires inexpertae, at merito certissima firmitas habeatur
quae omnis incursus respuit? Sic tu sapientem melioris
scito esse naturae, si nulla illi iniuria nocet, quam si nulla 5
fit; et illum fortem uirum dicam quem bella non subigunt
nec admota uis hostilis exterret, non cui pingue otium est
inter desides populos. Hoc igitur dico, sapientem nulli 5.1
esse iniuriae obnoxium; itaque non refert quam multa in
illum coiciantur tela, cum sit nulli penetrabilis. Quomodo
quorundam lapidum inexpugnabilis ferro duritia est nec
secari adamas aut caedi uel deteri potest sed incurrentia 5
ultro retundit, quemadmodum quaedam non possunt igne
consumi sed flamma circumfusa rigorem suum habitumque
conseruant, quemadmodum proiecti quidam in altum
scopuli mare frangunt nec ipsi ulla saeuitiae uestigia tot
uerberati saeculis ostentant, ita sapientis animus solidus 10
est et id roboris collegit ut tam tutus sit ab iniuria quam illa
quae rettuli.