'Quid ergo? non erit aliquis qui sapienti facere temptet 2.4.1.1
iniuriam?' Temptabit, sed non peruenturam ad eum;
maiore enim interuallo a contactu inferiorum abductus
est quam ut ulla uis noxia usque ad illum uires suas per-
ferat. Etiam cum potentes, et imperio editi et consensu 5
seruientium ualidi, nocere intendent, tam citra sapientiam
omnes eorum impetus deficient quam quae neruo tor-
mentisue in altum exprimuntur, cum extra uisum exilie-
rint, citra caelum tamen flectuntur. Quid? tu putas tum, 2.1
cum stolidus ille rex multitudine telorum diem obscuraret,
ullam sagittam in solem incidisse aut demissis in profundum
catenis Neptunum potuisse contingi? Vt caelestia humanas
manus effugiunt et ab his qui templa diruunt ac simulacra 5
conflant nihil diuinitati nocetur, ita quidquid fit in sapien-
tem proterue, petulanter, superbe, frustra temptatur. 'At 3.1
satius erat neminem esse qui facere uellet.' Rem difficilem
optas humano generi, innocentiam; et non fieri eorum
interest qui facturi sunt, non eius qui pati ne si fiat quidem
potest. Immo nescio an magis uires sapientiae ostendat 5
tranquillitas inter lacessentia, sicut maximum argumentum
est imperatoris armis uirisque pollentis tuta securitas in
hostium terra.
  Diuidamus, si tibi uidetur, Serene, iniuriam a contumelia. 5.1.1
Prior illa natura grauior est, haec leuior et tantum delicatis
grauis, qua non laeduntur homines sed offenduntur. Tanta
est tamen animorum dissolutio et uanitas ut quidam nihil
acerbius putent; sic inuenies seruum qui flagellis quam 5
colaphis caedi malit et qui mortem ac uerbera tolerabiliora
credat quam contumeliosa uerba. Ad tantas ineptias per- 2.1
uentum est ut non dolore tantum sed doloris opinione
uexemur, more puerorum, quibus metum incutit umbra
et personarum deformitas et deprauata facies, lacrimas uero
euocant nomina parum grata auribus et digitorum motus 5
et alia quae impetu quodam erroris inprouidi refugiunt.