Sed nihil prodest priuatae tristitiae causas abiecisse; 9.15.1.1
occupat enim nonnumquam odium generis humani. Cum
cogitaueris quam sit rara simplicitas et quam ignota in-
nocentia et uix umquam nisi cum expedit fides et occurrit
tot scelerum felicium turba et libidinis lucra damnaque 5
pariter inuisa et ambitio usque eo iam se suis non continens
terminis ut per turpitudinem splendeat, agitur animus in
noctem et uelut euersis uirtutibus, quas nec sperare licet
nec habere prodest, tenebrae oboriuntur. In hoc itaque 2.1
flectendi sumus, ut omnia uulgi uitia non inuisa nobis sed
ridicula uideantur et Democritum potius imitemur quam
Heraclitum. Hic enim, quotiens in publicum processerat,
flebat, ille ridebat, huic omnia quae agimus miseriae, illi 5
ineptiae uidebantur. Eleuanda ergo omnia et facili animo
ferenda: humanius est deridere uitam quam deplorare.
Adice quod de humano quoque genere melius meretur 3.1
qui ridet illud quam qui luget: ille ei spei bonae aliquid
relinquit, hic autem stulte deflet quae corrigi posse desperat;
et uniuersa contemplanti maioris animi est qui risum non
tenet quam qui lacrimas, quando lenissimum adfectum 5
animi mouet et nihil magnum, nihil seuerum, ne miserum
quidem ex tanto paratu putat. Singula propter quae laeti 4.1
ac tristes sumus sibi quisque proponat et sciet uerum esse
quod Bion dixit, omnia hominum negotia simillima initiis
esse nec uitam illorum magis sanctam aut seueram esse
quam conceptum, <in nihilum redigi ex> nihilo natos. Sed 5.1
satius est publicos mores et humana uitia placide accipere
nec in risum nec in lacrimas excidentem; nam alienis malis
torqueri aeterna miseria est, alienis delectari malis uoluptas
inhumana, sicut illa inutilis humanitas flere, quia aliquis 5
filium efferat, et frontem suam fingere. In suis quoque malis 6.1
ita gerere se oportet ut dolori tantum des quantum <natura>
poscit, non quantum consuetudo; plerique enim lacrimas
fundunt ut ostendant et totiens siccos oculos habent
quotiens spectator defuit, turpe iudicantes non flere cum 5
omnes faciant: adeo penitus hoc se malum fixit, ex aliena
opinione pendere, ut in simulationem etiam res simplicis-
sima, dolor, ueniat.