Sed ut illo reuertar unde decessi et in eadem materia
|
10.13.8.1
|
ostendam superuacuam quorundam diligentiam, idem
|
|
narrabat Metellum uictis in Sicilia Poenis triumphantem
|
|
unum omnium Romanorum ante currum centum et uiginti
|
|
captiuos elephantos duxisse; Sullam ultimum Romanorum
|
5
|
protulisse pomerium, quod numquam prouinciali sed
|
|
Italico agro adquisito proferre moris apud antiquos fuit.
|
|
Hoc scire magis prodest quam Auentinum montem extra
|
|
pomerium esse, ut ille adfirmabat, propter alteram ex
|
|
duabus causis, aut quod plebs eo secessisset, aut quod Remo
|
10
|
auspicante illo loco aues non addixissent, alia deinceps in-
|
|
numerabilia quae aut falsa sunt aut mendaciis similia?
|
|
Nam ut concedas omnia eos fide bona dicere, ut ad prae-
|
9.1
|
stationem scribant, tamen cuius ista errores minuent? cuius
|
|
cupiditates prement? quem fortiorem, quem iustiorem,
|
|
quem liberaliorem facient? Dubitare se interim Fabianus
|
|
noster aiebat an satius esset nullis studiis admoueri quam
|
5
|
his inplicari.
|
|
Soli omnium otiosi sunt qui sapientiae uacant, soli uiuunt;
|
14.1.1
|
nec enim suam tantum aetatem bene tuentur: omne aeuum
|
|
suo adiciunt; quidquid annorum ante illos actum est, illis
|
|
adquisitum est. Nisi ingratissimi sumus, illi clarissimi
|
|
sacrarum opinionum conditores nobis nati sunt, nobis uitam
|
5
|
praeparauerunt. Ad res pulcherrimas ex tenebris ad lucem
|
|
erutas alieno labore deducimur; nullo nobis saeculo inter-
|
|
dictum est, in omnia admittimur, et si magnitudine animi
|
|
egredi humanae inbecillitatis angustias libet, multum per
|
|
quod spatiemur temporis est. Disputare cum Socrate licet,
|
2.1
|
dubitare cum Carneade, cum Epicuro quiescere, hominis
|
|
naturam cum Stoicis uincere, cum Cynicis excedere. Cum
|
|
rerum natura in consortium omnis aeui patiatur incedere,
|
|
quidni ab hoc exiguo et caduco temporis transitu in illa toto
|
5
|
nos demus animo quae inmensa, quae aeterna sunt, quae
|
|
cum melioribus communia? Isti qui per officia discursant,
|
3.1
|
qui se aliosque inquietant, cum bene insanierint, cum
|
|
omnium limina cotidie perambulauerint nec ullas apertas
|
|
fores praeterierint, cum per diuersissimas domos meritoriam
|
|
salutationem circumtulerint, quotum quemque ex tam in-
|
5
|
mensa et uariis cupiditatibus districta urbe poterunt uidere?
|
|
Quam multi erunt quorum illos aut somnus aut luxuria aut
|
4.1
|
inhumanitas summoueat! Quam multi qui illos, cum diu
|
|
torserint, simulata festinatione transcurrant! Quam multi
|
|
per refertum clientibus atrium prodire uitabunt et per
|
|
obscuros aedium aditus profugient, quasi non inhumanius
|
5
|
sit decipere quam excludere! Quam multi, hesterna crapula
|
|
semisomnes et graues, illis miseris suum somnum rumpenti-
|
|
bus ut alienum expectent uix adleuatis labris insusurratum
|
|
miliens nomen oscitatione superbissima reddent! Hos in
|
5.1
|
ueris officiis morari puta [licet dicamus] qui Zenonem, qui
|
|
Pythagoran cotidie et Democritum ceterosque antistites
|
|
bonarum artium, qui Aristotelen et Theophrastum uolent
|
|
habere quam familiarissimos. Nemo horum non uacabit,
|
5
|
nemo non uenientem ad se beatiorem, amantiorem sui
|
|
dimittet, nemo quemquam uacuis a se manibus abire
|
|
patietur; nocte conueniri, interdiu ab omnibus mortalibus
|
|
possunt.
|
|