Illorum breuissima ac sollicitissima aetas est qui prae-
|
10.16.1.1
|
teritorum obliuiscuntur, praesentia neglegunt, de futuro
|
|
timent: cum ad extrema uenerunt, sero intellegunt miseri
|
|
tam diu se, dum nihil agunt, occupatos fuisse. Nec est quod
|
2.1
|
hoc argumento probari putes longam illos agere uitam,
|
|
quia interdum mortem inuocant: uexat illos inprudentia
|
|
incertis adfectibus et incurrentibus in ipsa quae metuunt;
|
|
mortem saepe ideo optant quia timent. Illud quoque argu-
|
3.1
|
mentum non est quod putes diu uiuentium, quod saepe
|
|
illis longus uidetur dies, quod, dum ueniat condictum
|
|
tempus cenae, tarde ire horas queruntur; nam si quando
|
|
illos deseruerunt occupationes, in otio relicti aestuant, nec
|
5
|
quomodo id disponant aut extrahant sciunt. Itaque ad
|
|
occupationem aliquam tendunt et quod interiacet omne
|
|
tempus graue est, tam mehercules quam cum dies mune-
|
|
ris gladiatorii edictus est, aut cum alicuius alterius uel
|
|
spectaculi uel uoluptatis expectatur constitutum, transilire
|
10
|
medios dies uolunt. Omnis illis speratae rei longa dilatio
|
4.1
|
est. At illud tempus quod amant breue est et praeceps
|
|
breuiusque multo suo uitio; aliunde enim alio transfugiunt
|
|
et consistere in una cupiditate non possunt. Non sunt illis
|
|
longi dies sed inuisi; at contra quam exiguae noctes uidentur
|
5
|
quas in complexu scortorum aut uino exigunt! Inde etiam
|
5.1
|
poetarum furor fabulis humanos errores alentium, quibus
|
|
uisus est Iuppiter uoluptate concubitus delenitus duplicasse
|
|
noctem: quid aliud est uitia nostra incendere quam aucto-
|
|
res illis inscribere deos et dare morbo exemplo diuinitatis
|
5
|
excusatam licentiam? Possunt istis non breuissimae uideri
|
|
noctes quas tam care mercantur? diem noctis expecta-
|
|
tione perdunt, noctem lucis metu.
|
|