Praeterea iustitia nihil iniustum pati potest, quia non 2.8.1.1
coeunt contraria; iniuria autem non potest fieri nisi in-
iuste; ergo sapienti iniuria non potest fieri. Nec est quod
mireris, si nemo illi potest iniuriam facere: ne prodesse
quidem quisquam potest. Et sapienti nihil deest quod ac- 5
cipere possit loco muneris, et malus nihil potest dignum
tribuere sapiente; habere enim prius debet quam dare,
nihil autem habet quod ad se transferri sapiens gauisurus
sit.
  Non potest ergo quisquam aut nocere sapienti aut 2.1
prodesse, quoniam diuina nec iuuari desiderant nec laedi
possunt, sapiens autem uicinus proximusque dis consistit,
excepta mortalitate similis deo. Ad illa nitens pergensque
excelsa, ordinata, intrepida, aequali et concordi cursu 5
fluentia, secura, benigna, bono publico nata, et sibi et aliis
salutaria, nihil humile concupiscet, nihil flebit. Qui 3.1
rationi innixus per humanos casus diuino incedit animo,
non habet ubi accipiat iniuriam—ab homine me tantum
dicere putas? ne a fortuna quidem, quae quotiens cum
uirtute congressa est, numquam par recessit. Si maximum 5
illud ultra quod nihil habent iratae leges ac saeuissimi
domini <quod> minentur, in quo imperium suum fortuna
consumit, aequo placidoque animo accipimus et scimus
mortem malum non esse, ob hoc ne iniuriam quidem,
multo facilius alia tolerabimus, damna et dolores, igno- 10
minias, locorum commutationes, orbitates, discidia, quae
sapientem, etiam si uniuersa circumueniant, non mergunt,
nedum ut ad singulorum inpulsus maereat. Et si fortunae
iniurias moderate fert, quanto magis hominum potentium,
quos scit fortunae manus esse! Omnia itaque sic patitur ut 9.1.1
hiemis rigorem et intemperantiam caeli, ut feruores mor-
bosque et cetera forte accidentia, nec de quoquam tam
bene iudicat ut illum quicquam putet consilio fecisse, quod
in uno sapiente est. Aliorum omnium non consilia, sed 5
fraudes et insidiae et motus animorum inconditi sunt, quos
casibus adnumerat; omne autem fortuitum circa nos saeuit
et in uilia.