Illud quoque cogita, iniuriarum latissime patere mate- 2.9.2.1
riam <in> illis per quae periculum nobis quaesitum est, ut
accusatore summisso aut criminatione falsa aut inritatis
in nos potentiorum odiis quaeque alia inter togatos latro-
cinia sunt. Est et illa iniuria frequens, si lucrum alicuius 5
excussum est aut praemium diu captatum, si magno
labore adfectata hereditas auersa est et quaestuosae domus
gratia erepta: haec effugit sapiens, qui nescit nec in spem
nec in metum uiuere. Adice nunc quod iniuriam nemo 3.1
inmota mente accipit, sed ad sensum eius perturbatur,
caret autem perturbatione uir ereptus erroribus, moderator
sui, altae quietis et placidae. Nam si tangit illum iniuria,
et mouet et inpellit; caret autem ira sapiens, quam excitat 5
iniuriae species, nec aliter careret ira nisi et iniuria, quam
scit sibi non posse fieri. Inde tam erectus laetusque est, inde
continuo gaudio elatus; adeo autem ad offensiones rerum
hominumque non contrahitur ut ipsa illi iniuria usui sit,
per quam experimentum sui capit et uirtutem temptat. 10
  Faueamus, obsecro uos, huic proposito aequisque et 4.1
animis et auribus adsimus, dum sapiens iniuriae excipitur.
Nec quicquam ideo petulantiae uestrae aut rapacissimis
cupiditatibus aut caecae temeritati superbiaeque detrahitur:
saluis uitiis uestris haec sapienti libertas quaeritur. Non 5
ut uobis facere non liceat iniuriam agimus, sed ut ille
omnes iniurias in altum demittat patientiaque se ac magni-
tudine animi defendat. Sic in certaminibus sacris plerique 5.1
uicerunt caedentium manus obstinata patientia fatigando:
ex hoc puta genere sapientem, eorum qui exercitatione
longa ac fideli robur perpetiendi lassandique omnem
inimicam uim consecuti sunt. 5